ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

28 دی  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نخست وزیر جدید و تغییر قانون اساسی

آغاز تحولاتی در روسیه

که رسانه های غربی نمی گویند 
 
 
 
 

 

در روسیه نخست وزیر تغییر کرد و دولت تازه ای تا چند روز دیگر بر سر می آید. دولتی که می گویند دولت الکترونیک خواهد بود و در گام اول کمربندهای مالیاتی را می بندد و جلوی فرار مالیاتی را صاحبان ثروت خواهد گرفت. نخست وزیری که پوتین به پارلمان معرفی کرد و پارلمان نیز به او رای داد "میشوستین" در سال 1966 در مسکو متولد شد. فعالیت های دولتی خود را در سال 1998 با کار در سازمان خدمات مالیاتی فدرال روسیه آغاز کرد و تا پیش از مقام نخست وزیری رئیس سازمان خدمات مالیات فدراسیون روسیه بود.  او این مقام را اکنون تحویل فردی داده است که به نسل پس از فروپاشی اتحاد شوروی تعلق دارد و نسبتا جوان است. شهرت میشتوستین که دکترای اقتصاد دارد به ایجاد خدمات دیجیتال و مبارزه با فساد است.

پارلمان روسیه با اکثریت آراء به نخست وزیری او رای داد اما فراکسیون حزب کمونیست در پارلمان 41 رای ممتنع به وی داد و اعلام داشت به این دلیل در رای گیری شرکت نکرد که میشوستین برنامه اجتماعی و اقتصادی خود را بصورت مدون ارائه نکرد اما درعین حال ما با وی همکاری می کنیم.

این احتمال که کابینه نخست وزیر جدید کابینه ای مرکب از افرادی از احزاب مختلف باشد زیاد است. نخست وزیر جدید روسیه 53 سال دارد.

همزمان با این تحول در روسیه، پوتین کمیسیون 75 نفره تغییرات در قانون اساسی را تشکیل داد و پیشنهادهای خود را در اختیار این کمیسیون قرار داد. در راس این تغییرات بالا بردن نقش پارلمان در روسیه، اختیاراتی برای رئیس جمهور برای برکناری افراد خطاکار حکومتی، افزایش حقوق بازنشستگان، سرویس غذای مجانی و کمک به مادران قرار دارد. این کمیسیون که مرکب از حقوقدانان، چهره های ورزشی، زنان، چهره های ادبی و هنری و نمایندگانی از قشرهای دیگر اجتماعی است کار خود را شروع کرده و پیش بینی می شود که در روزهای آینده و همزمان با آغاز کار دولت جدید این تغییرات نیز به همه پرسی گذاشته شود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 18 ژانویه 2020

 
 

اشتراک گذاری: