ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

29 دی  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

سخنان رهبر در نماز جمعه و نظرات دو کارشناس روس

آیا بزودی فتوای منع تولید

سلاح  اتمی پس گرفته میشود؟

 
 
 

 

 رهبر جمهوری اسلامی در نماز جمعه این هفته تهران، جمله ای از دهانش پرید که خیلی زود سعی کرد آن را پس بگیرد اما آنها که باید نکته رابگیرند گرفتند. او هنگامی که از قدرت نظامی ایران صحبت می کرد گفت که بزودی باید به قدرتی دست یابیم که جرات نکنند ما را تهدید کنند (نقل به مضمون). او که متوجه شد این جمله بلافاصله به تولید سلاح اتمی تعبیر خواهد شد، ادامه جمله را جوید و گفت که منظورش قدرت اقتصادی است.
با ترور موشکی قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس، رئیس کمیسیون امنیت و سیاست خارجی پارلمان روسیه در تفسیری پیرامون این رویداد نوشت که جمهوری اسلامی از این پس بدنبال تولید سلاح اتمی خواهد رفت. (این خبر بلافاصله در پیک نت منتشر شد)
متعاقب آن، یعنی به فاصله یک هفته، یک کارشناس و تحلیلگر روس بنام آنتون وِسِلف در سایت تحلیلی "بنیاد فرهنگ استراتژیک" که به زبان روسی منتشر می شود همین نظر را به گونه ای دیگر مطرح کرد. او نوشت:
«با توجه به خاتمه قریب الوقوع اعتبار پیمانها و قراردادها اتمی، جهان وارد فاز بسیار خطرناکی خواهد شد: کشورهای دارنده سلاحهای هسته ای وجود دارند، که هیچ کنترلی بر روی آنها نیست. تا اینجا ایران صاحب چنین تسلیحاتی نیست، اما زمان زیادی برای آن نمانده است. ایران از امکان محاصره تنگه هرمز، حمله هودارانش به تانکرها در دریای سرخ، حمله به ناوهای جنگی برخوردار است. به کسانی که کم باورند یادآوری می کنم: پس از حمله یک قایق بادی با 300 کیلو مواد منفجره در سواحل یمن به ناوشکن امریکائی «کول DDG-67 » این کشتی با داشتن یک حفره 9. 12 متری بطرز معجزه آسایی غرق نشد....»
آیا اینها نشانه های پس گرفته شدن سخن و یا باصطلاح فتوای رهبر جمهوری اسلامی در باره عدم تولید سلاح هسته ای درایران است؟
 


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 19 ژانویه 2020

 
 

اشتراک گذاری: