ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

30 دی  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 30 دیماه

حل بحران های ایران

درگروه نمایش موشکی اتمی است؟

 
 

 

 

روز گذشته، علی لاریجانی رئیس مجلس رسما اعلام داشت که طرح پایان همکاری ایران با سازمان انرژی اتمی تهیه شده و برای تصویب دراختیار مجلس است. او گفت که اروپائی ها حاضر نیستند در برجام همکاری کنند و طرح تشدید تحریم ها علیه ایران را می خواهند به اجرا بگذارند  و امریکا هم که از برجام بیرون رفته، بنابراین به چه دلیل باید ایران با آژانس اتمی همکاری کند؟ (نقل به مضمون)

معنای این تهدید که بتدریج به عرصه عمل نزدیک شده، همان جمله رهبر جمهوری اسلامی است که در نماز جمعه گذشته از دهانش پرید اما زود آن را جمع کرد تا لغو فتوای اتمی تعبیر نشود. او درپایان اعلام نظرش درباره برجام، فعالیت اتمی و مذاکره با اروپائی ها گفت "بزودی قوی تر هم می شویم تا دیگر نتوانند جلوی ما دهان باز کنند". (نقل به مضمون)

یک روز پس از ترور قاسم سلیمانی رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس روسیه طی تفسیری از این حادثه پیش بینی کرد که ایران بزودی به طرف تولیدات اتمی خواهد رفت و یک هفته پس از آن نیز یک کارشناس و تحلیلگر سیاسی روس نیز در وبسایت "بنیاد فرهنگ استراتژیک" با صراحت بیشتری در همین ارتباط مقاله ای نوشت. مجموعه این پیش بینی ها  و آن اشاره نیمه تمام رهبر در نماز جمعه گذشته، حالا از سوی علی لاریجانی بعنوان یک طرح عنوان شده است. دور از انتظار نیست که مجلس این طرح را تصویب کند تا مسئولیت شرعی از گردن رهبر برداشته شود و گام بلند اتمی برداشته شود. آیا پس از این گام تحریم ها خاتمه خواهد یافت؟ اروپائی ها امریکا را رها کرده و ایران را خواهند چسبید؟ همه همسایگان ایران از بیم سلاح اتمی ایران، باب دوستی را با جمهوری اسلامی باز خواهند کرد؟ تحریم نفتی ایران خاتمه یافته و سیل دلارهای نفتی بلوکه شده در خارج به همراه دلارهای نفت صادراتی به بانک مرکزی سرازیر خواهد شد؟  در یک کلام حل بحران همه جانبه ای که گریبان ایران و نظام را گرفته معطل به نمایش در آمدن یک موشک با کلاهک اتمی در میدان آزادی است؟

گزارش های قبلی:

http://pyknet.net/1398/03dey/29/page/atomi.htm


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 20 ژانویه 2020

 
 

اشتراک گذاری: