ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

9 آذر  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

در جنوب کشور

در پایان شورش عراق

یک اقلیم اهل سنت تشکیل می شود؟

 
 
 

 

 

دولت عراق در آخرین تلاش ها برای یافتن راه حلی جهت خاتمه شورش مردم در شهرهای مختلف این کشور علیه دولت و فساد حکومتی ناکام مانده و نخست وزیر از مجلس خواست که دولت دیگری را جایگزین دولت وی کند.

مقتدا صدر بر شدت پافشاری خود برای سقوط دولت افزوده است اما نمی گوید رهبری دولت جایگزین را چه کسی باید داشته باشد.

در جنوب عراق اوضاع روز به روز وخیم تر می شود و مراکز دولتی و نظامی با حمله مردم روبرو شده است. برخی خبرگزاری ها این احتمال را میدهند که امریکا از تشکیل یک دولت خود مختار در جنوب عراق حمایت می کند. دولتی مرکب از اهل تسنن عراق که خواه نا خواه در برابر دولت مرکزی اگر با اکثریت شیعه تشکیل شود قرار خواهد داشت.

در تظاهرات و شورش کربلا و نجف و ناصریه در جنوب این کشور داعشی هائی که ریش ها را تراشیده و نقاب زده اند نقش آفرین هستند. آینده نشان خواهد داد که اسرائیل چقدر در این شورش ها و بویژه آتش زدن کنسولگری ایران در نجف و کربلا و گسترش مخالفت های مردم با دخالت جمهوری اسلامی در امور داخلی عراق نقش داشته است. در این میان قبائل "تکریت" که صدام حسین و دولت او برخاسته از این قوم و قبیله بودند نیز در شورش جنوب عراق نقش آفرین هستند. همچنان نظامی ها و امنیتی های دوران صدام حسین در این زمینه نقش دارند. این مجموعه می خواهند دولت خود مختار در جنوب عراق تشکیل بدهند که دراینصورت عراق تقسیم به 3 کشور خواهد شد. اقلیم کردستان، جنوب عراق و بغداد. اگر چنین شود جبهه تازه ای علیه ایران رسما در جنوب عراق صاحب هویت اقلیمی خواهد شد و نیروهای نظامی خود را خواهد داشت و از طرف اسرائیل و امریکا حمایت خواهد شد. مرکز این اقلیم ظاهرا "ناصریه" خواهد بود که از روز گذشته عملا بدست شورشیان افتاده و مراکز نظامی و اداری آن اشغال شده است.

در این میان، به اشاره جمهوری اسلامی تبلیغاتی شروع شده که جان آیت الله سیستانی در خطر است و چند ده نفر از اعضای حشد الشعبی برای حفاظت از او پیش افتاده اند، اما خود سیستانی گفته نیازی به این حرکات و این حمایت ها نیست و هیچ خطری من را تهدید نمی کند. حشد الشعبی با این اقدام در پی جلب حمایت علنی سیستانی از آنها و یا متکی شدن به آنها برای حفظ جان خود بود. حرکتی نخ نما و بیهوده که می تواند فضای ضد جمهوری اسلامی بدلیل دخالت در امور عراق را تشدید کند.

فیلم مربوط به همین جمع شدن چند ده نفر از اعضای حشدالشعبی در نزدیکی خانه ایت الله سیستانی است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 30 نوامبر 2019

 
 

اشتراک گذاری: