ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

12 آذر  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

آیت الله محقق داماد:

این جهل مرکب است

که مقام ولایت قدسی تبلیغ شود!

 
 
 

 

 

هرآیت الله و معممی که استقلال رای و نظر داشته و دارد، دردوران رهبری آقای خامنه ای حذف، حصر، خانه نشین و زیر فشار امنیتی قرار گرفته و بی لیاقت ترین، چاپلوس ترین و فاسد ترین روحانیون امام جمعه و نماینده ولی فقیه در استانها و ارگانهای مختلف حکومتی و در راس قوه قضائیه قرار گرفته اند و بعنوان فقیه عضو شورای نگهبان شده اند و یا از  در و پنجره وارد مجلس خبرگانشان کرده اند.

آیت الله محقق داماد که دکترای حقوق نیز دارد از روحانیونی است که سالها رئیس بازرسی جمهوری اسلامی بود و آقای خامنه ای او را هم خانه نشین کرد و یا خود بدلیل مشاهده فساد در قوه قضائیه از کار کناره گرفت تا آلوده اش به این قوه ندانند.

او که اکنون در دانشگاه تدریس می کند درباره دلائل شورش اخیر مردم ایران به روزنامه ایران گفته است:

خشونت، از آثار «قدسی کردن جهل» است، جهل اگر قدسی نباشد، هرچند در برخی موارد منتج به خشونت می‌شود ولی نه تا این اندازه. برای اینکه از جهل مقدس نجات پیدا کنیم باید بکوشیم تا قداست‌های بیجا را بزداییم و کم کنیم.  در تشیع اگر مقام امامت قدسی است، مقام ولایت و حکومت، قدسی نیست. اگر رأس یک حکومت قدسی شود و حاکم، خدای نازل روی زمین در نظر گرفته شود، جهل مقدس شکل می‌گیرد.  اگر کسی از من سؤال کند که در میان حقوقی که بشر متوجه آن شده، مهم‌ترین حق کدام است؟ خواهم گفت «آزادی بیان» آزادی بیان یکی از اساسی‌ترین حقوق انسانی است. این اصل اگر برای بشریت تأمین شود، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

در خصوص مبارزه با فساد باید بگویم که سال‌ها مسئول بالاترین نهاد نظارتی بودم، مهم‌ترین نهاد نظارتی «آزادی بیان» برای مردم است. اگر مردم آزاد باشند و بتوانند آزادانه نشان دهند که در چه بخش‌هایی فساد روی می‌دهد، دیگر فسادی روی نخواهد داد. یک روزنامه درست و صحیح وجود داشته باشد، مبارزه با فساد عملی خواهد شد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 3 دسامبر 2019

 
 

اشتراک گذاری: