ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

23 آذر  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

حزب الله لبنان هم به جان آمده

چرا فرماندهان سپاه

این همه رجز خوانی می کنند؟

 
 
 

 

 

رقابت فرماندهان سپاه با چاپلوسی رهبر و تکرار حرف های او و سبقت گرفتن از یکدیگر برای حرف های جنگی زدن و رجز خوانی کردن برای همه آشکار است. آنچه که آشکار نیست آنست که این فرماندهان با  این رجز خوانی ها که نمونه تازه اش را از زبان فرمانده کل سپاه می خوانید، با چه  هدفی این حرف ها را می زنند؟ اگر می خواهند قدرت نظامی ایران را به رخ امریکا  و اسرائیل بکشند و عربستان را بترسانند، که این هدف با سخنرانی بدست نمی آید. قدرت نظامی در مانورهای نظامی به نمایش در می آید. اگر این سخنان را برای مصرف داخلی می گویند، باید پرسید مگر قرار است مردم را بعد از این بجای گلوله با موشک بزنید؟ این حرف های تبلیغاتی جز برخاسته از رقابت این فرماندهان با یکدیگر نیست و در این میان دردسرهائی هم تولید می کنند. هفته گذشته مشاور اول فرمانده کل سپاه گفت که از لبنان می تواند تل آویو را با خاک یکسان کند. درحالیکه رهبر در دیدار با جمعی از هیات های کشورهای اسلامی سه هفته پیش گفته بود با مردم اسرائیل کاری نداریم و هدف ما دولت اسرائیل است. حالا اگر تل آویو موشک باران شود "نتانیاهو" کشته می شود یا مردم اسرائیل؟

آنقدر این حرف بی در و پیکر و تبلیغاتی و البته مسئله ساز بود که یک روز بعد سخنگوی سپاه مدعی شد که سخنان گهر بار مشاور فرمانده سپاه تحریف شده و مطبوعات ملاحظه شرایط خطیر کشور باشند. چرا فرماندهان نباید این  ملاحظه را بکنند؟

دو روز بعد فرمانده اسبق سپاه "رحیم صفوی" گفت که بزودی امریکا – از ترس ما- از منطقه فرار می کند. بدنبال وی فرمانده جدید سپاه که شاید فکر کرده بود نباید از دو فرمانده سابق عقب بماند گفت که منافع دشمنان را در منطقه به آتش می کشیم!

این رجز خوانی ها بسیار است و چند نمونه بالا را برای بلند شدن بانک اعتراض حسن نصرالله رهبر حزب الله در لبنان آوردیم. او که سیاستمدار تر از این فرماندهان است و از نزدیک دستش در آتش و در این روزها که شعار استقلال ملی از شعارهای مردم معترض لبنان شده سخت در تله افتاد با زیرکی گفت: اگر کسانی می خواهند با کسانی (اسرائیل) بجنگند از خاک خودشان این کار را بکنند و ما را وسط نیاندازند. (مضمون پاسخ به شعار مشاور اول فرمانده کل سپاه)

واکنش به سخنان مشاور فرمانده سپاه در لبنان را در لینک زیر بخوانید:

https://ir.sputniknews.com/politics/201912125577876-


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 14 دسامبر 2019

 
 

اشتراک گذاری: