ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

14 آبان 1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 14 آبان

جنبش اعتراضی مردم عراق

علیه فساد حکومتی و ایران!

 
 
 

 

 

بتدریج درکنار شعارهای مردم عراق علیه فساد حکومتی و طرح تغییر حکومت، با شعار علیه دخالت های جمهوری اسلامی در امور داخلی عراق همراه شده است. چند هفته پیش که حسین شریعتمداری در روزنامه کیهان به مردم عراق توصیه کرد "بروید سفارت امریکا را تصرف کنید"، ما نوشتیم، اگر این توصیه علیه سفارت جمهوری اسلامی اجرا شود چه پاسخی دارید؟ حالا کنسولگری جمهوری اسلامی در کربلا نه تنها تصرف شد بلکه به آتش هم کشیده شد. یعنی همان کاری که گروه عماریون جمهوری اسلامی به رهبری مهدی طائب برادر حسین طائب رئیس اطلاعات سپاه با سفارت عربستان در تهران و کنسولگری این کشور در مشهد کردند. "چیزی که عوض دارد، گله ندارد!"

درجریان یورش به کنسولگری جمهوری اسلامی در کربلا حداقل سه نفر از مهاجمین براثر تیراندازی محافظین کنسولگری کشته شدند که معلوم نیست نظامی های عراقی به روی مهاجمین آتش گشودند و یا از داخل کنسولگری دست به چنین اقدامی زدند. در تهران، در حالیکه هنوز بر طبل اربعین می کوبند، از سفارت ج. اسلامی و کنسولگری آن در کربلا به تهران اطلاع داده اند که جلوی سفر ایرانی ها به عراق را بگیرید که اوضاع علیه ایرانی ها خراب است!

در تظاهرات بغداد که به ایجاد راهبندان ها توسط مردم برای جلوگیری از حرکت نیروهای نظامی ختم شده، از جمله شعارهای تظاهر کنندگان اینست "ایران برو بیرون"! شاید پاسخی به رهبر جمهوری اسلامی باشد که بیانیه رهنمودی برای جنبش اعتراضی عراق صادر کرده و اشاره به نفوذ دشمنان خارجی در اعتراضات مردم کرده بود.

به همان اندازه که درایران زخم جنگ 8 ساله بر تن مردم ایران باقی است، در عراق نیز این زخم بر تن مردم آن کشور باقی است. شتاب حکومت برای دخالت در امور عراق پس از سرنگونی صدام حسین و حتی همکاری با امریکا برای سقوط صدام را نیز در حافظه مردم عراق زنده است. این زخم با ارسال گنبد طلا برای امام حسین و حضرت علی و ... نمایش مارش اربعین نمی توانست درمان شود که می بینیم نشده و برخی سیاست های جمهوری اسلامی در عراق بر این زخم نمک پاشید و امریکا و اسرائیل نیز فرصت را برای بهره گیری از این درد و سوزش زخم از دست ندادند.

عکس: لحظات حمله به کنسولگری کربلا و پائین کشیدن پرچم جمهوری اسلامی و نصب پرچم عراق به جای آن!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 5 نوامبر 2019

 
 

اشتراک گذاری: