ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

28 آبان 1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 28 آبان

ریشه های درخت شورش

در زمین حکومت است!

 
 
 

 

 

از آغاز دولت خاتمی، یک سیستم تبلیغات امنیتی علیه مردم در جمهوری اسلامی باب شد که همچنان ادامه دارد. ماجرا از مقابله با روزنامه‌های آغاز دوره اول ریاست جمهوری خاتمی آغاز شد که با ادعای نفوذ در آن روزنامه‌ها، تقریبا همه را از دم تیغ گذراندند. آن زمان سرلشگر رحیم صفوی فرمانده کل سپاه بود. او در جریان سفر به قم درباره دولت خاتمی، کابینه او و روزنامه‌ها و انتخابات 76 گفت: "یک سنگ‌انداختیم در چاه تا مارها در بیایند و سرشان را بکوبیم!"

در جریان حمله به کوی دانشگاه، قتل‌های زنجیره ای، ترور حجاریان و ... همین سیستم تبلیغات امنیتی ادامه یافت و گام به گام تکامل هم یافت. این سیستم، بجای قبول واقعیات و چاره جوئی برای آنها، دشمن موهوم خارجی و دست داشتن ضد انقلاب (که معلوم نیست این ضد انقلاب کیست ومعیار تشخیص انقلاب و ضد انقلاب کدام است؟) تراشید. در کودتای انتخاباتی 88 همین روش را همراه با سرکوب مردم به خدمت گرفتند، در تظاهرات دیماه 96 نیز که در هفتاد شهر مردم بیرون ریختند نیز یکبار دیگر با همین شیوه به جنگ واقعیات رفتند. آمد نیوز، تلگرام ،بی بی سی، ماهواره و بالاخره اینترنت و ... بهانه شدند. در این سالها صدها دانشجو، فعال سیاسی و صنفی و سندیکائی؛ وکیل و معلم و استاد دانشگاه و فعال محیط زیستی را به زندان بردند. اتهام همان بود که در آغاز دولت خاتمی تئوریزه کردند. دشمن خارجی و ضد انقلاب، منافقین و درجریان شورش علیه سهمیه بندی بنزین هم رهبر جمهوری اسلامی خانواده پهلوی را به این لیست اضافه کرد.

از دو روز گذشته، یکبار دیگر نیز "در" را بر همین "پاشنه" دارند می چرخانند. ظاهرا اینبار هم نمیخواهند واقعیات جامعه را بپذیرند و در پی چاره جوئی برای ریشه‌ها و تجدید نظر در روش‌ها و سیاست‌های گذشته باشند.  باز هم می خواهند همسایه را به دزدیدن تخم مرغ متهم کنند، بجای بستن پای مرغ خانگی!

شورش اخیر نشان داد که خشونت به کار گرفته شده علیه تظاهرات مردم در اعتراضات گذشته، تبدیل به خشونت متقابل شده و اگر در روش‌های گذشته تجدید نظر نشود، این خشونت در اعتراض و تظاهرات آینده دو چندان خواهد شد و کار به مقابله خواهد کشید.

خبرهای زیر که روز گذشته منتشر شده حکایت از همین درس نگرفتن از گذشته دارد، مگر در روزهای آینده در راس نظام تجدید نظری ابلاغ شود:

قدردانی سپاه از بصیرت مردم در جداسازی مطالبات خود از اغتشاشگران.  ورود اشرار به تجمعات اعتراضی مردم عکس العمل دشمنان است (مشهد). اشرار بیش از 150 میلیارد تومان خسارت به کرمانشاه زدند. بازداشت بیش از 1000 نفر در اعتراضات . سپاه: دستگیری 150 نفر از لیدرهای مخل امنیت در استان البرز و...

از سوی دیگر آنها که کمر قتل دولت و روحانی را بسته‌اند، ساز را به گونه‌‌ای دیگر کوُک کرده‌اند:

زاکانی: در ماجرای قیمت بنزین دارند هزینه‌ها را به سوی رهبر منعکس می کنند.

رئیسی: ضرورت داشت افکار عمومی در این زمینه روشن شود. (موقع تصویب طرح یادش رفته بود این را به روسای دو قوه دیگر بگوید!)

کدخدایی بلبل شورای نگهبان: مردم حق مخالفت با تصمیمات اجرایی را دارند.

آیت الله امینی: شبهه‌هایی در باره مقام معظم رهبری مطرح می شود.

جنگ قدرت در داخل دایره قدرت از یکسو و جنگ با واقعیات جامعه و با مردم از سوی دیگر ایران را میان دو تیغه قیچی قرار داده است.

نمی گویند و نمی پذیرند که دیوار اعتماد مردم به حکومت چنان فرو ریخته که حتی اگر تصمیم درستی هم گرفته شود مردم علیه آن شورش می کنند. شورش می کنند زیرا به عیان می بینند که عده قلیلی مملکت را چاپیده‌اند، به سفره خالی خود نگاه می کنند و شاهد زندگی لاکچری همین عده قلیل هستند، شاهد فساد و دو روئی و دروغ و مقابله با رای مردم هستند، شاهد تصمیمات مهم و حیاتی از روی سر مردم هستند، شاهد  بی هویت شدن مجلس تا حد ناتوانی برای تصویب لایحه تشکیل وزارت بازرگانی برای کنترل واردات و صادرات هستند و مقابله با انتخابات را می بینند، هر روز شاهد سخنان تحریک آمیز و جنگی فرماندهان سپاه هستند، شاهد دروغگوئی امام جمعه‌ها هستند و ...

اینها کار اشرار نیست، کار خودی‌هاست. ریشه‌های هر تظاهرات و شورشی اینجاست.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 19 نوامبر 2019

 
 

اشتراک گذاری: