ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

2 مهر  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 2 مهر

تعهد متقابل ایران و امریکا

برای رفتن به سوی مذاکره

 
 
 

 

 

کریستین امانپور، خبرنگار ارشد "سی ان ان" در نیویورک با ظریف مصاحبه ای در ارتباط با مناسبات ایران و امریکا و احتمال دیدار ترامپ با روحانی و شرایط ایران برای چنین دیدار احتمالی کرده است. او از این مصاحبه توئیتی تهیه و منتشر کرد که بلافاصله تمام رسانه های خبری آن را مبنای قضاوت در باره آن مصاحبه قرار دادند. مطابق توئیت امانپور، اگر امریکا تحریم ها علیه ایران را لغو کند امکان دیدار روحانی و ترامپ وجود دارد.

اندک زمانی پس از انتشار این توئیت، ظریف اعلام کرد که امانپور پاسخ کامل و دقیق او را متوجه نشده است و پاسخ دقیق من بزودی منتشر خواهد شد. ظریف گفت که به امانپور گفته است: «ایران پیشنهاد اجرای دو تعهد متقابل 2023 در معاهده برجام را داده است. در صورت اجرای فوری تعهد توسط ایالات متحده دیداری در چارچوب 1+5 صورت خواهد گرفت.» (منظور از تعهد متقابل، یعنی تعهد امریکا برای لغو تحریم ها در چارچوب برجام و تعهد ایران برای قبول بازرسی کامل و همه جانبه و هر لحظه از تاسیسات  اتمی ایران)

توضیحی که ظریف داده دقیقا همان فرمولی است که رهبر جمهوری اسلامی در سخنان خویش  در درس خارج مطرح کرد و روحانی نیز، پس از وی لغو تحریم ها را نیز پیوست سخنان رهبر جمهوری اسلامی کرد و احتمال بسیار می رود که هر دو پیشنهاد در سخنرانی روحانی در سازمان ملل مطرح شود. یعنی بازگشت به برجام که خواه ناخواه با لغو تحریم ها ممکن و همراه می شود. حال بتدریج و یا یکباره.

رهبر جمهوری اسلامی در آن سخنان گفت: اگر امریکا به برجام بازگردد، مذاکرات با امریکا هم مثل بقیه کشورهای عضو معاهده انجام می شود.

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 24 سپتامبر 2019

 
 

اشتراک گذاری: