ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

3 مهر  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

دیدار با مدیران رسانه های امریکا

اعلام شرط مذاکره با امریکا

در دیدار با روحانی در نیویورک

 
 
 

 

 

دیدار روحانی با دو نخست وزیر و یک رئیس جمهور در حاشیه اجلاس سالانه سازمان ملل آنقدر مهم بود که تمام رسانه های مکتوب و تصویری امریکا و اروپا خبر آن را منتشر کردند بی آنکه اطلاع از متحوای غیر علنی مذاکرات در این دیدارها داشته باشند. نخست وزیر ژاپن، صدراعظم آلمان و رئیس جمهور فرانسه. در این میان بوریس جانسون که موقعیتش در خود انگلستان متزلزل و ناپایدار است آنقدر اهمیت ندارد که دیداری با او صورت بگیرد یا نگیرد.

در حاشیه این دیدارها، مدیران ارشد رسانه های امریکا نیز با روحانی دیدار کردند که او در آنجا به نکاتی اشاره کرد که باحتمال زیاد در متن سخنرانی وی مطرح خواهد شد و در دیدار با دو نخست وزیر و یک رئیس جمهور نیز حتما با دقت و بصورت فرمولبندی مطرح شده است. روحانی دردیدار با مدیران رسانه های امریکا در پاسخ به ادعای امریکا مبنی بر نداشتن پیش شرطی برای مذاکره گفت:

تداوم تحریم‌ها خود به منزله شرط مذاکره است. برای مذاکره، اول باید پیش شرط‌ ها لغو شود. یعنی تحریم ها برداشته شود. تلاش‌های رئیس جمهور فرانسه هم تنها با لغو تحریم های امریکا می تواند نتیجه بدهد. دراین صورت است که‌ امكان مذاكره در قالب ١+٥ وجود خواهد داشت.

(همان فرمولی که رهبر جمهوری اسلامی در درس خارج خود، در آستانه سفر روحانی به نیویورک مطرح کرد و در پیک نت27 شهریور با عنوان " رهبر توپ مذاکره را به زمین امریکا انداخت" منتشر شد)

http://pyknet.net/1398/07shahrivar/27/page/titre.htm

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 25 سپتامبر 2019

 
 

اشتراک گذاری: