ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

7 مهر  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نماینده روسیه در وین: فرصت دیپلماسی کاهش یافته

مذاکرات ایران با روسیه

برای تحویل گرفتن پدافند هوائی

 
 
 

 

آن شوخی روحانی با پوتین، پس از اشاره پوتین به یکی از آیه های قرآن که "ما اس 300 بخریم یا اس 400" بتدریج تبدیل به یک قرارداد جدی شده  است.

آن شوخی در کنفرانس خبری اردوغان، پوتین و روحانی در اجلاس آنکارا درباره سوریه شاید آن زمان جدی گرفته نشد، اما گذشت تنها چند هفته نشان داد که چندان شوخی هم نبوده است. پوتین پس از مطرح شدن فروش اس 400 به ترکیه و حتی عربستان، مستند به قرآن گفته بود برای دفاع از خود هرکس حق دارد سلاح داشته باشد اما نه برای تجاوز.

روز گذشته مدیر سازمان همکاری نظامی روسیه اعلام کرد که احتمال مذاکره با ایران برای تحویل دادن تجهیزات پدافند هوائی و تجهیزات رادیو – الکترونیکی به ایران وجود دارد.

از آنجا که امروز پدافند هوائی خلاصه شده در اس 300 و اس 400،  "شوگایف" مدیر سازمان همکاری نظامی روسیه بدون آن مستقیم اسم این دو پدافند هوائی – موشکی را بیآورد به خرید همین پدافند اشاره کرد.

شوگایف اضافه کرد: همکاری‌های دفاعی با ایران برای تحویل سلاح‌های تهاجمی به این کشور قبل از اکتبر ۲۰۲۰ مجاز نیست اما سلاح های دفاعی مطابق قانون بین المللی مجاز است.

همچنین«میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین در پیامی توئیتری نوشت:

رؤسای جمهور آمریکا و ایران در نیویورک دیدار نکردند و این قابل تاسف بود. عدم این دیدار با توجه به دیدگاه سیاسی آمریکا درباره ایران قابل درک است. سیاست های امریکا  فرصت‌های دیپلماسی را بیش از گذشته کاهش داده است .


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 29 سپتامبر 2019

 
 

اشتراک گذاری: