ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

9 مهر  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

دیدار دانشجویان با محمد خاتمی

اگر شرایطش فراهم باشد

برای انتخابات مجلس میتوان لیست داد

 
 
 

 

 

محمد خاتمی روز گذشته و بمناسبت آغاز سال جدید تحصیلی با جمعی از دانشجویان دیدار کرد. او در این دیدار از جوانان و دانشجویان خواست مسایل جامعه و نظام را آسیب شناسی کنند.

خاتمی با ابراز تاسف از ایجاد فاصله بین تصمیم‌گیران و مسوولان با جامعه و جوانان گفت: اگر جامعه احساس کند که صدایش شنیده می‌شود، آرامش کسب می‌کند.

انتخابات را نباید تحریم کرد چون تنها راه اعمال نظر مردم است بلکه باید تلاش شود با روش‌های اصلاح‌طلبانه، کاستی‌های موجود را رفع کرد؛ یادآوری می‌کنم لزوم شرکت در انتخابات، غیر از لیست دادن در انتخابات است. به چه قیمتی باید لیست داد؟ باید شرایطی فراهم شود که بتوان خود را به ارائه لیست قانع کرد.

خاتمی اضافه کرد: گرچه مردم ما خواستِ جامعه مدنی را دارند اما نهادهای مدنی در جامعه ما جا نیفتاده است. جامعه مدنی فقط با خواستن، تحقق نمی‌یابد بلکه باید شرایط و زمینه آن فراهم و بستری ایجاد شود که گُلِ نهاد مدنی در آن بروید؛ در شوره‌زار هرچقدر هم بذر مرغوب بکارید، فقط بذر از بین می‌رود.

بدبختانه گاه چهره‌ای از دین نشان داده می‌شود که موجب از بین رفتن محتوا میشود. دین فقط برخی مناسک و ظواهر نیست اما متأسفانه در حال حاضر عمدتا ملاک، ظواهر است در حالی که ظواهر بدون محتوا می تواند مضر هم باشد.

خواست تاریخی ملت ما سه چیز بوده است؛ نفی استبداد و استعمار و عقب افتادگی اما در مسیر اجرایی کردن خواست‌های ایجابیِ استقلال و آزادی و پیشرفت همواره اختلاف نظر بوده است.

درباره طیف‌ بندی‌های فضای رسانه‌ای و مجازی در داخل و بیرون کشور و عدم حضور موثر اصلاح طلبان در این فضا خاتمی گفت: این دو گروه در یکجا و آن، تخریب اصلاحات بهم می‌رسند؛ فضای مجازی دست اصلاح‌طلبان نیست و دروغ و ارعاب وجود دارد.

درباره انتخابات آینده باید به مردم گفته شود چه کارهایی «می‌خواهیم» انجام دهیم و چه کارهایی «می‌توانیم» انجام دهیم. حفظ هویت مردمی و اصلاح‌طلبی و صدای مردم بودن و شجاعت برای اجرای برنامه‌های پیشنهادی مهم است.

در ابتدای این دیدار دانشجویان به بیان دیدگاه‌ها و انتقادهای خود پرداختند و از عملکرد شورای عالی اصلاح طلبان، عدم انسجام اصلاحات، مشخص نبودن برنامه‌ها و استراتژی آینده این جریان، محافظه کاری شدید و عملکرد مجلس و شوراهای شهر انتقاد کردند.

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت اول اکتبر 2019

 
 

اشتراک گذاری: