ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

15 مهر  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مصاحبه محسن آرمین:

اصلاح طلبان نیازمند استراتژی

عدالت محوری و فساد تیزی اند!

 
 
 

 

 

خبرگزاری ایرنا، مصاحبه ای را از محسن آرمین  عضو ارشد رهبری سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی و سردبیر روزنامه تعطیل شده ارگان این سازمان منتشر کرده است. او که از جمله اصلاح طلبان است در این مصاحبه اشاره به تجدید نظر در استراتژی اصلاحات کرده و گفته است اصلاحات باید بر اساس دو محور استوار شود: عدالت محوری و فساد ستیزی.

آرمین گفته است:

بخش‌هایی از اصلاح طلبان به حضور در قدرت عادت کرده‌اند. این گونه تصور می‌کنند که حضور در مجلس و داشتن مسؤلیت اجرایی هدف است. لذا برخی از آن‌ها برای بقا به زد و بندهای پنهان با باندها و لابی‌های‌ قدرت روی آورده‌اند. برخی به مسائل مالی آلوده شده‌اند. اصلاح طلبان سالم و واقعی باید حساب خود را از این بخش‌ها و افراد جدا کنند.

اصلاح طلبان باید عملکرد خود را ارزیابی کنند و خطاها و اشتباهات خود را صادقانه بپذیرند. عناصر فرصت طلب و آلوده و جاه طلب را از خود دور کنند. رودربایستی را کنار بگذارند. فرمان هدایت جریان اصلاح  را به دست افرادی ندهند که قادر به نمایندگی مطالبات اصلاح طلبانه نیستند.

اصلاح طلبان در دهه هفتاد و هشتاد خود در چارچوب‌های متعارفی که از نظر آنان ناکارآمد، فساد آلود و نیازمند تحول بود، بازی نمی‌کردند. در پی روش‌هایی نظیر لابی‌های پشت پرده با باندهای قدرت نبودند. به نیروی اجتماعی حامی خود متکی بودند و به همین سبب توانستند حتی در ساخت قدرت تأثیر جدی بگذارند . رقبای اصلاح طلبان به تدریج ناگزیر شدند مانند آن‌ها حرف بزنند، مانند آن‌ها شعار بدهند و مانند آن‌ها رفتار کنند.

امروز بخش افراطی اصول گرایان به صورت جریان جدیدی تحت عنوان جریان پاک‌دست و عدالت‌خواه و فسادستیز در حال سازماندهی خود است و برای این منظور از تعدادی جوان دانشجو با شعار افشاگری کانون‌های فساد استفاده می‌کند. چهره‌های این بخش که در حال حاضر ستاره‌های همیشه حاضر در برنامه‌های شبکه‌های مختلف صدا و سیما هستند آن قدر آزادی عمل دارند که در متهم کردن هر مسؤل و امام جمعه و فقیه و مرجعی ظاهراً خط قرمزی نداشته باشند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 7 اکتبر 2019

 
 

اشتراک گذاری: