منتخب اخبار  

        www.pyknet.net

   پیک نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

 21 مهر ماه 1397

  pyknet100@gmail.com

 
   
 

 

منتخب اخبار منطقه و جهان

 

ورود ارتش ترکیه به خاک سوریه و بمباران مناطق کردنشین این کشور و اشغال بخشی از خاک سوریه تقریبا با محکومیت جهانی روبرو شده است. برخی کشورهای اروپائی ملایم و با ملاحظه دوستی با ترکیه و دشمنی با سوریه و برخی کشورها بصورت هشدار به ترکیه، مانند روسیه که از قول پوتین اعلام کرد «سوریه باید از همه نیروهای نظامی خارجی تخلیه شود!»

در ایران نیز وزارت خارجه یک بیانیه نیم بندی در محکومیت این تجاوز صادر کرد اما در شهرهای کرد نشین ایران اعتراضات و تظاهرات مردمی علیه این تجاوز بسیار وسیع تر و قاطع تر از اطلاعیه نیم بند حکومتی بود.

پارلمان سوریه طی بیانیه ای ورود ارتش ترکیه به خاک سوریه را بشدت محکوم کرد اعلام داشت: «هشت سال است ترکیه با همدستی آمریکا و اسرائیل در حال توطئه علیه سوریه هستند. توطئه هشت ساله به نتیجه نرسید و قطعا تهاجم اخیر ترکیه نیز به نتیجه نخواهد رسید.»

اردوغان رئیس جمهور ترکیه در یک نشست خبری، زیر فشار افکار عمومی جهان و خود ترکیه ادعا کرد که «ترکیه چشم به خاک سوریه ندارد! اما هرگز عقب نشینی نخواهیم کرد و تا حتی تا عمق 31 کیلومتر به سمت جنوب سوریه پیش خواهیم رفت. هدفمان احداث منطقۀ حائل و اسکان 4 میلیون آواره و پناهجوی سوریه ای در این منطقه است.»

طرحی که اردوغان اعلام کرد در حقیقت تلاش برای تغییر ترکیب جمعیتی این بخش از خاک سوریه است. یعنی آواره کردن کردها و جانشین کردن اعراب سوریه ای در این منطقه به امید ایجاد یک کمربند عربی میان کردهای سوریه و ترکیه.

مدتی پیش معاون وزیر امور خارجۀ سوریه "فیصل مقداد" در یک نشست خبری در دمشق گفته بود: «در صورتیکه رهبران کردهای سوریه به تفکری منطقی و راهی صحیح بازگردند حاضر به دیدار و مذاکره با آنها هستیم.»!

 

 

پوتین: سوریه باید عاری از هر نیروی نظامی خارجی باشد

https://www.entekhab.ir/fa/news/506626

"مذاکرات مخفیانه " عربستان و انصارالله یمن

https://www.entekhab.ir/fa/news/506651

ترکیه: مرکز شهر راس العین را تصرف کردیم

https://www.entekhab.ir/fa/news/506608

ظریف: آماده مذاکره با عربستان هستیم

https://www.entekhab.ir/fa/news/506520/

سازمان ملل: حمله ترکیه به سوریه 100 هزار نفر را آواره کرده

https://www.entekhab.ir/fa/news/506541/

هیات نظامی روسیه وارد شهر قامشلی سوریه شد

https://www.irna.ir/news/83512956/

سالیوان سفیر جدید امریکا در روسیه شد

https://www.entekhab.ir/fa/news/506510/


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 13 اکتبر 2019

 
 

اشتراک گذاری: