ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

23 مهر  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 23 مهر

"روح الله زم"

نام نمایش تازه اطلاعات سپاه

 
 
 

 

 

اطلاعات سپاه روز گذشته (دوشنبه) و همزمان با مصاحبه مهم و پر خبر حسن روحانی که بخش هائی از آن را در همین شماره پیک نت میخوانید، خبر از دستگیری روح الله زم بنیانگذار سایت "آمد نیوز" داد. البته این خبر بصورت اطلاعیه ای که از نظر نگارش و به کارگیری اصطلاحات و خود ستائی های پر شمار شبیه اطلاعیه های چریک های مجاهدین خلق و فدائیان خلق دوران شاه پس از هر تروری که انجام میدادند منتشر شد. در این اطلاعیه اشاره به زمان دستگیری و یا آوردن روح الله زم به ایران نشده و همین نکته نشان میدهد که اعلام خبر در روز مصاحبه حسن روحانی کاملا سازمان یافته انجام شد تا مردم تحت تاثیر جنجال های مربوط به دستگیری زم قرار گرفته و فرصت دقت روی ابعاد نکاتی که روحانی در مصاحبه خود مطرح کرد قرار نگیرند. این جنجال سازی که توام شد با پیام همآهنگ تبریک رئیس قوه قضائیه و شماری از نمایندگان مجلس و پخش اطلاعیه اطلاعات سپاه از صدا و سیما و تکرار آن در بخش های مختلف خبری آن، این سئوال به حق را مطرح می کند که آیا سایت "آمد نیوز" و نقش روح الله زم در آن دارای چنین اهمیتی هست و مردم نمیدانستند؟

انتشار فیلم انتقال روح الله زم با چشمبند سیاه که باحتمال زیاد همین روزها برای نمایش آن همراه با اطلاعیه اطلاعات سپاه تهیه شده بودند و سپس انتشار فیلم ابراز پشیمانی او درحالیکه چاق و چله بر مبل چرمی تکیه زده و اظهار فضل می کند، از جمله دلائل تائید کننده ارزیابی بالا از جنجالی است که بر سر دستگیری روح الله زم راه انداخته شد. در روزهای آینده هم لابد نمایش های تلویزیونی تازه ای از زبان او علیه این و آن با سمت گیری علیه مخالفان اوضاع مملکت در داخل خود حکومت و یا حاشیه حکومت و از جمله اصلاح طلبان پخش خواهد شد و سپس او هم به جمع همکاران حسین شریعتمداری در زیر زمین کیهان خواهد پیوست و شاید هم کم کم مفسر سیاسی و کاشف ضد انقلاب در صدا و سیما بشود. چنان که "فضلی نژاد" شد.

 این ماجرا هم مانند ماجرای کشف ترور سرلشگر قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس که اطلاعات سپاه مدعی آن شد و یا کشف شبکه سیا در ایران که وزارت اطلاعات خود را کاشف آن معرفی کرد و مواردی مشابه، خیلی زود در دل امواج نارضائی عمومی مردم از اوضاع کنونی کشور فرو خواهد رفت. این جنجال ها برای مردم نان و آب نمی شود و راه حلی هم برای حل بحران همه جانبه حکومت نخواهد شد.

"آمد نیوز" یک سایت جنجالی بود که مخاطبانش را عادت داده بود به کمتر اندیشیدن و دل به اخبار جنجالی و پوچ بستن که اتفاقا در دوران اخیر نیز از نفس افتاده بود. روحانی در مصاحبه روز گذشته خود اشاره به نقش کسانی درداخل کشور (مشهد و شخص علم الهدا و دولت سایه) کرد که جرقه تظاهرات دیماه 96 را زدند و زمینه را برای اقدام ترامپ برای خروج از برجام فراهم ساختند. و حالا اطلاعات سپاه با نمایشی که پیرامون دستگیری روح الله زم راه انداخته می خواهد اینگونه تلقین کند که شورش مردم در یکصد شهر ایران در دیماه 96 که ابتدا با شعار "مرگ بر روحانی" در مشهد سازمان داده شد اما کار از دست سازمان دهنگان تظاهرات در رفت و تبدیل شد به شورش مردم علیه کل نظام، زیر سر روح الله زم بود! یعنی دولت سایه و علم الهدا و ابراهیم رئیسی که تولیت آستانقدس را داشت در آن تظاهرات دست نداشتند و همه اش زیر سر روح الله زم بود!

درباره آمدن روح الله زم به ایران در پی یک معامله و توافق و یا آوردن روح الله زم به ایران با کمک دولت فرانسه و یا هر احتمال دیگری هنوز زود است قضاوت قطعی کردن و در اساس نیز اصل ماجرا این نیست و نمایشی که درست کردند نیز بی اهمیت است، اصل همان است که دربالا به آن اشاره شد.

ما نیز این خبر را برای اشاره به نکات بالا تبدیل به عنوان اول پیک نت کردیم، در غیر اینصورت خبر دستگیری و یا رفتن روح الله زم به ایران در چند خط در حاشیه اخبار منتخبی که هر روز منتشر می کنیم منتشر می شد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 15 اکتبر 2019

 
 

اشتراک گذاری: