ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

29 مهر  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

فروش خانه هفت طبقه

 اشرف پهلوی در نیویورک

 
 
 

 

 جمهوری اسلامی به منجلابی کشیده شد که منجلاب دوران شاه در سایه آن قرار گرفت. درتمام زمینه ها و عرصه ها و از جمله دزدی و سرقت هزار فامیل درباری. امروز هر کس از شکنجه و زندان دوران شاه بگوید فورا می گویند جمهوری اسلامی که بدتر از آن عمل کرد. اگر از اختلاف طبقاتی دوران شاه گفته شود فورا می گویند بروید به شمال تهران و قصرها را ببینید، تا از انتقال میلیاردها دلار پول توسط شاه و خانواده اش به خارج گفته شود فورا می گویند آنچه آنها بردند کمتر از آن سرقتی است که پیوند خوردگان به قدرت در جمهوری اسلامی برده و می برند. با این مقدمه خبر فروش یکی از خانه های اشرف پهلوی خواهر شاه را می خواهیم منتشر کنیم. این خانه در نیویورک است.

منزل هفت طبقه اشرف پهلوی در نیویورک برای فروش در مارکت گذاشته شده است. این خانه هفت طبقه  ۱۰ اتاق خواب و ۹ حمام دارد در ناحیه منهتن نیویورک با قیمت پایه 17 میلیون دلار  به فروش گذاشته شده است. این خانه را اشرف پهلوی در سالها قبل از انقلاب خریداری کرده بود.

عباس میلانی در کتاب خود درباره شاه مینویسد که اشرف پهلوی در زمان انقلاب حدود سه میلیارد دلار پول از ایران خارج کرد -- چیزی معادل ۱۲.۱ میلیارد دلار کنونی - و خواهر او شمس پهلوی حدود دو میلیارد دلار، چیزی معادل ۸.۱ میلیارد دلار کنونی.

چقدر ضرب المثل های ایرانی پر معناست و به جا می توان از آنها در حد یک تفسیر سیاسی استفاده کرد. از جمله این ضرب المثل عامیانه «دیگ به دیگ گفت: روت سیاه! سه پایه گفت صلی علی»


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 21 اکتبر 2019

 
 

اشتراک گذاری: