ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

3 شهریور  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت  3 شهریور

اعتماد ملی به حکومت

مهم تر از موشک نقطه زن است!

 
 
 

 

 

ظریف درجریان سفر به فرانسه در مصاحبه ای که با خبرگزاری فرانسه انجام داد و در آن احتمالی را مطرح کرد که نه به این دلیل که او گفته، بلکه به آن دلیل که بدون همآهنگی با رهبر جمهوری اسلامی آن را مطرح نکرده مهم است.

او گفت: برگشت آمریکا به میز مذاکره غیر محتمل نیست. رئیس جمهور شما و رئیس جمهور ما چند هفته پیش با هم گفتگوی تلفنی داشتند . هدف این گفتگو ها این بود که ببینیم چگونه می توان توافق هسته ای را از طریق عمل کردن اروپا به تعهداتش ذیل این توافقنامه حفظ کرد . ما میز مذاکره ای داریم که خیلی وقت است که وجود دارد و ایالات متحده آمریکا خود میز مذاکره را ترک کرده است.  رئیس جمهور ما برای نشست مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک خواهد رفت و دیداری با رئیس جمهور شما و دیگر کشورهای اروپایی خواهد داشت.

همزمان با این مصاحبه و این سفر، فرمانده کل سپاه رفته مشهد و در نماز جمعه با هدف تخریب مذاکرات و تلاش های ظریف و روحانی گفته است: « برداشتن تحریم یعنی دلبسته به دشمن شدن که تاثیری هم ندارد چون اروپا نمی‌تواند و آمریکا اراده‌ای برای برداشتن تحریم ندارد. بنابراین باید سیاست حذف تاثیر تحریم‌ها را دنبال کنیم»

مردم با توان موشکی و نظامی ایران و این اعتماد به نفس مخالف نیستند اما با کارشکنی پنهان در پشت این نوع سخنرانی ها در مرکز دولت سایه در مشهد نمی توان مخالف نبود. چه مانعی وجود دارد که همزمان با تلاش برای لغو تحریم که دودش به چشم اکثریت مردم می رود و یا حتی کاهش آنها، دنبال حذف تاثیر تحریم ها باشیم؟ باشید اما نه با کارشکنی در کار مذاکرات! و تاثیر تحریم ها کم نمی شود مگر با شکل گیری اراده ملی بعنوان پشتوانه و اراده ملی ممکن نمی شود مگر اعتماد ملی به حکومت بوجود بیاید. آیا چنین اعتمادی ملی امروز در ایران نسبت به حکومت وجود دارد؟ با توپ و تشر و تهدید موشکی و رجز خوانی نمی توان با تحریم ها مقابله کرد. و آن اعتماد ملی که ضرورت مقابله با تحریم ها و خنثی کردن آنهاست در نظامی که تا بن دندان الوده به فساد و دزدی و تبعیض و زورگوئی به مردم است ممکن می شود؟ سردار سلامی پاسخی برای این سئوال پیدا کند و آن را چاشنی موشک نقطه زنی که سرتیپ قاسم تقی زاده جانشین وزارت دفاع که اتفاقا او هم  در مرکز دولت سایه، یعنی در مشهد در باره آن سخنرانی کرده بکند!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 3 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: