ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

5 شهریور  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

آش را با جاش فروختند

نفتکش توقیفی ایران

روی آب دریاها فروخته شد

 
 
 

 

 

ایران برای نفتکش از توقیف آزاد شده و سرگردان در آبهای بین المللی سرانجام یک راه حل پیدا کرد. "آش را با جاش" فروخت. یعنی خود نفتکش را با نفتش فروخت و گریبان خود را از یک بن بست سیاسی و اقتصادی نجات داد. البته سادگی است اگر تصور شود ایران به تنهائی دست به این اقدام زد و قبلا با اروپائی ها و حتی با امریکا بر سر این راه حل به تفاهم نرسید. تفاهمی که امکان داد تا مسئله نفتکش ها مرضی الطرفین حل شود. تکلیف نفتکش انگلیس هم بزودی روشن خواهد شد. البته راه حل این یکی مانند آن یکی نمی تواند باشد.

بهرحال خبرگزاری اسپوتنیک روز گذشته از قول علی ربیعی سخنگوی دولت روحانی گزارش داد «ایران نفتکش گریس 1 را با محموله نفتی آن فروخت و حالا تصمیم درباره مقصد آن با خریدار است»

نفتکش ایران که حالا فروخته شده، 50 روز پیش به بهانه نقض تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه سوریه، توسط شناورهای نیروی دریای انگلیس در تنگه جبل‌الطارق توقیف شد. پس از کشاکش های بسیار دولت جبل الطارق حکم به آزادی کشتی داد اما امریکا مدعی شد و دادگاه عالی درخواست رسمی آمریکا برای تمدید توقیف نفتکش گریس 1 (آدریان دریا) را رد کرد و کشتی با تغییر نام آن به "آدریان دریا" به حرکت در آمد اما هیچ ساحلی حاضر به قبول آن نشد و کشتی روی آبها سرگردان ماند تا اینکه بالاخره راه حل در فروش آن یافت شد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 5 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: