ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

6 شهریور  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مرور مطبوعات 5 شهریور

دیدگاه رسانه های داخل کشور

نسبت به اخبار اجلاس 7 در فرانسه

 
 
 

 

 

2- ابتکار

 - به گزارش یورونیوز، دونالد ترامپ، در حاشیه اجلاس سران گروه هفت در شهر بیاتریز فرانسه گفت که مقامات تجاری چین ضمن تماس با همتایان آمریکایی خود خواستار «مذاکره» دو کشور شده‌اند.

لیو هه، معاون نخست وزیر چین که مسئول مذاکرات تجاری با آمریکا است نیز روز گذشته ضمن دعوت به «آرامش» خواستار حل اختلاف تجاری پکن و واشنگتن از طریق «گفت‌وگو» شد. رئیس جمهوری آمریکا که پیش از این از شی جین پینگ به عنوان «دشمن» یاد کرده بود، ضمن استقبال از لحن ملایم مقامات چینی گفت: «آنها به دنبال آرامش هستند و صادقانه بگویم این خیلی خوب است. یکی از دلایلی که رئیس جمهوری شی رهبر بزرگی است و چین هم کشور بزرگی است، این است که درک می‌کنند دنیا از چه قرار است.

 

 3- همشهری

 - ترامپ: با طرح رییس جمهور فرانسه برای فروش محدود نفت ایران موافق هستم.

 

 4- رسالت

 - گزارش رسالت از خوشبینی دولتمردان نسبت به مذاکره ای دیگر...

 - سرمقاله: آبادی با ملاقات نمی‌آید.

 آقای روحانی در همایش توسعه روستایی گفته اند: «اگر من بدانم به جلسه ای بروم و با کسی ملاقات کنم که کشور من آباد می شود و مشکلات مردم حل می شود، دریغ نخواهم کرد برای ما جابه جایی کوه ها باورپذیرتر است تا جابه جایی تفکر و اندیشه این دولت و هیئتش؛ اما باید این مسائل را مرور کنیم تا ۱۴۰۰ باز هم در انتخاب رییس جمهور دچار اشتباه نشویم.

آقای عزیز، هنوز برای حل مشکلات و آبادی کشور، دنبال ملاقات و جلسه با این و آنی؟ هنوز دلبستگان و شیفتگان غرب، با جمع های جبری بی خاصیت ۱+۵ و ۱+۷ دلخوش اند؟ سر شما چقدر باید به سنگ بخورد تا دست از تجربه های تلخ و سموم متنوع بردارید؟ بیایید و گام سوم را هم به عقب برگردید و بیشتر از این خود را شرمنده مردم و تاریخ این مرز و بوم نکنید. باور بفرمایید مکر ماکرون و پنجه ترامپ جلوی خیرالماکرین و اشد المعاقبین، هیچ است.

 

 5- جوان (سپاه)

 - فتودیپلماسی کشور را اباد نمی کند اقای روحانی.

 

6- ایران

 - سفر اعلام نشده وزیرخارجه کشورمان به محل برگزاری اجلاس اخیر این گروه در بیاریتز فرانسه درست از همین زاویه دارای اهمیت دوچندانی می‌شود. چه آنکه این سفر تقریباً به لحاظ خبری تمام تحولات رخ داده در میان سران گروه هفت را که ناظر به اتفاقات بسیار بزرگی چون برگزیت، تحولات شرق آسیا، مسائل زیست محیطی و... بوده تحت تأثیر قرار داد. انفعال ترامپ و گیجی او از حضور ظریف در فرانسه هم نشانه این بود که چنین اتفاقی نه تنها برای امریکایی‌ها قابل پیش‌بینی نبود بلکه تحولی مورد تمایل و دلخواه آنها هم محسوب نمی‌شود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 6 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: