ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

6 شهریور  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان  اول پیک نت 6 شهریور

قفل رابطه با امریکا

با لغو تحریم ها باز می شود!

 
 
 
 
 

 

روز گذشته روحانی در مراسم آغاز اجرای طرح ملی تولید مسکن، جمعبندی ایران از نتایج تاکنون اعلام شده از اجلاس گروه 7 و مذاکرات ظریف در حاشیه آن اجلاس را در سخنان زیر خلاصه و بیان کرد. سخنانی که بی بی سی فارسی ذوق زده آن را رد پیشنهاد مکرون و ترامپ برای مذاکره اعلام کرد و مقامات و رسانه های اسرائیلی تخریب سیاسی را به عملیات نظامی دو روز گذشته در لبنان و عراق افزودند و اعلام کردند که خواهان حداکثر فشار اقتصادی به ایران هستند. یعنی مخالفت با لغو تحریم ها و مذاکرات و تفاهم با ایران.

حال با خواندن بخشی از سخنان روحانی در مراسم طرح ملی مسکن ببینیم آیا او واقعا مذاکره را آنگونه که بی بی سی فارسی فورا و بعنوان خبر فوری و اول خود منعکس کرد نفی کرد؟

روحانی گفت:

از روز اول شعار دولت تعامل سازنده با جهان بود. مقام معظم رهبری در آغاز دولت دوازدهم نیز سیاست تعامل گسترده با جهان را اعلام کردند که ایشان یک گام نیز نسبت به دولت جلوتر رفتند.

ما به دنبال تنش با دنیا نبوده و خواهان امنیت منطقه و جهان و همچنین همکاری با کشور‌های دوست هستیم و آمادگی داریم به همه مقررات بین‌المللی در چارچوب منافع و امنیت ملی حرکت کنیم.

در هر کجا که نیاز به مذاکره و دفاع باشد، انجام خواهیم داد و در برابر زورگویی می‌ایستیم. هدف نهایی ما عظمت، سرافرازی و قدرت ایران است. درباره آن‌هایی که تحریم را بر ایران روا داشتند و اقدام به تروریسم اقتصادی کردند، تحول در رفتار ما با آنان از توبه آن‌ها آغاز می‌شود. باید به تعهدات و از راه و مسیر خطایی که رفتند  باز گردند. رابطه ایران و آمریکا زمانی شاهد تحول مثبت خواهد بود که آمریکایی‌ها دست از تحریم بردارد. کلید تحولات مثبت در روابط دو کشور، در اختیار واشنگتن است .

آمریکایی‌ها می‌گویند از ایران هیچ چیزی نمی‌خواهیم جز اینکه سلاح اتمی نسازد . ما به دنبال ساخت سلاح اتمی نیستیم، چرا که اراده و قدرت نظامی ما بر پایه سلاح‌های متعارف بوده و به هیچ عنوان به دنبال سلاح‌های کشتار جمعی نیستیم.

تا اولین قدم از سوی شما که همان رفع تحریم‌هاست، برداشته نشود، قفل رابطه باز نخواهد شد. دولت براساس منافع ملی حرکت می‌کند و ما مرد مذاکره بوده و هستیم و تمام جهان به این مهم اذعان دارند.

اگر کسی تنها به دنبال عکس گرفتن با حسن روحانی باشد، این امکان‌نپذیر نیست، مگر آنکه از تمام تحریم‌ها دست بردارند که در این صورت شرایط عوض خواهد شد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 6 شهریور

 
 

اشتراک گذاری: