ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

17 شهریور  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

با آغاز کار رئیس جدید اوین

محدودیت های بیشتر

علیه زندانیان سیاسی در اوین

 
 
 
 
 

 

 رئیس جدید زندان اوین از زمان حضور در این سمت، با اقدامات غیرقانونی خود، زندان اوین را برای زندانیان، غیرقابل تحمل‌تر از گذشته کرده است.

از اقدامات غیرقانونی وی، تغییر نحوه ملاقات حضوری زندانیان سیاسی، مخالفت با ارسال کتاب برای زندانیان سیاسی، و همچنین قطع تماس تلفنی آنهاست.

به بهانه عدم تبعیض بین زندانیان، ملاقات حضوری زندانیان سیاسی را که تاکنون به دستور دادستانی هر ماه یک بار انجام می‌شد به درخواست زندانی سیاسی از مسئولین زندان منوط شده که تا ۴۵ روز میان دو ملاقات حضوری فاصله خواهد افتاد. به بهانه عدم تبعیض میان زندانیان سیاسی و غیرسیاسی این تغییرات داده شده است. درحالی که اعطای مرخصی به زندانیان سیاسی، درمان خارج از زندان آنها، امکانات داخل زندان برای این زندانیان و اجازه فعالیت‌های مختلف ورزشی و فرهنگی برای آنها هیچ شباهتی با سایر زندانیان نداشته و تبعیض علیه زندانیان سیاسی در امور فوق در جریان است.

رئیس زندان با ارائه یک فرم به زندانیان، آنها را ملزم کرده که نام و مشخصات ۷ نفر از نزدیکان خود که با آنها تماس می گیرند را در این فرم بنویسند، تا پس از تایید توسط حفاظت اطلاعات و نهادهای امنیتی، اجازه تماس با آنها به زندانی ارائه شود. زندانیان سیاسی زندان اوین در اعتراض به نقض حقوق آنها، مصرح در آیین نامه سازمان زندانها، از ارائه این لیست خودداری کرده اند و اکنون به دلیل نداشتن کارت تلفن مخصوص، که تنها وسیله تماس تلفنی آنهاست، امکان تماس تلفنی با خانواده خود را ندارند.

(با اندک اصلاحات- نقل از سایت کلمه)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 8 سپتامبر 2019

 
 

اشتراک گذاری: