ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

21 شهریور  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

ادعای "بلومبرگ"

تحریم ها علیه ایران

با رفتن بولتون کاهش خواهد یافت؟ 
 
 

 

در یک خبر تائید نشده درباره برکناری جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید که "بلومبرگ" منتشر کرد و بلافاصله نیز خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی "ایرنا" آن را پوشش داد، ادعا شده که برکناری بولتون پس از اختلاف نظر بین وی و ترامپ بر سر تحریم های ایران قطعی شد.

گویا بولتون با هدف تیره تر کردن مناسبات امریکا با ایران و تشدید فشار اقتصادی خواهان افزایش تحریم ها بوده و ترامپ با آن مخالفت کرده است. حتی بلومبرگ مدعی شده که ترامپ در تدارک کاهش تحریم هاست!

بلومبرگ این خبر را پیوند زده با امکان دیدار روحانی و ترامپ در اجلاس سالانه سازمان ملل که ماه آینده برگزار می شود. امکانی که هنوز  نه به "دار" است و نه به "بار" اما نخست وزیراسرائیل از یکسو و مخالفان دولت از سوی دیگر بشدت علیه آن فعال شده اند. نخست وزیر اسرائیل با ادعاهای تازه درباره فعالیت های اتمی جمهوری اسلامی و راستگرایان مخالف دولت با حملات تبلیغاتی و متهم کردن روحانی به حرکت از روی سر رهبر برای مذاکره با امریکا.

از سوی دیگر با همین خبر هم قیمت نفت پائین آمد و هم قیمت دلار در ایران و این خود بار دیگر نشان داد که قیمت دلار در ایران پیش از بحران اقتصادی، تابع سیاست خارجی جمهوری اسلامی است.

این درحالی است که فعلا جانشین بولتون، معاون او "چارلز مارتین کوپرمن"، تعیین شده که تبارش به یهودیان رومانی مهاجر جنگی به امریکا می رسد. در 30 سالگی  مشاور امور دفاعی دولت ریگان بود. شاید یگانه تفاوتش با جان بولتون که سبیل پر و پیمان دارد، ریشی باشد که او را شبیه برادران مکتبی در جمهوری اسلامی جلوه می دهد!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 12 سپتامبر 2019

 
 

اشتراک گذاری: