ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

21 شهریور  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

می خواهند مردم را از سرشب راهی خانه ها کنند

مخالفت توام با وحشت

از زیست شبانه چه دلیلی دارد؟

 
 
 

 

 

حکومت از سایه خود هم وحشت دارد. این وحشت در جلوگیری از ورود زنان به ورزشگاهها، دوچرخه سواری و موتور سواری زنان، کنسرت ها، جلسات حزبی، جلسات فعالان مدنی، تحصن های کارگری و فرهنگی در مقابل مجلس و نهادهای دیگر و خلاصه در هر پدیده ای خود را نشان میدهد. از جمله درباره زیست شبانه در تهران که از ماه رمضان شروع شد و در پایان آن همانها که از جمع شدن مردم و شادی مردم وحشت دارند با ادامه آن مخالفت کردند تا بالاخره روز گذشته محمد سالاری، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در باره مقاومت ها در برابر زیست شبانه گفت: «زیست شبانه یک واقعیت انکارناپذیر در جهان شهری شده امروز است. در سرتاسر جهان، از شرق تا غرب، از کشورهای توسعه یافته تا کشورهای در حال توسعه، کشورهای مسلمان یا مسیحی، هرجا زندگی شهری به خصوص در ابعاد کلان آن وجود دارد زیست شبانه شهری هم وجود دارد.

برخی فکر می کنند زیست شبانه بعضا بی بند و باری است که در برخی شهرهای دنیا وجود دارد. این برداشت ها، نگاه محدود برخی مخالفان را نشان می دهد. زیست شبانه اقتصاد شهر را رونق می‌دهد، موجب بالارفتن بهره‌وری زیرساخت‌های شهری می‌شود، کالبد و منظر شهر را زنده، شاداب و امن می‌کند، با گسترده کردن ساعات انواع خدمات رضایت شهروندان را افزایش می‌دهد، موجب جذب گردشگر می‌شود، فعالیت‌های فرهنگی و هنری را رونق می‌بخشد، آرامش و نشاط جامعه را زیاد می‌کند و ... در عین حال قرار هم نیست آرامش سکونتگاه‌ها و مناطق مسکونی را برهم زند.

اکنون نیز در شهر تهران و شهرهای دیگر شاهد زیست شبانه مخفی و زیرزمینی هستیم.

مخالفان همان افرادی هستند که در انقلاب با تلویزیون و سینما مخالفت می‌کردند، ‌لذا آن‌ها با همین نگاه سلبی پیش می‌روند این در حالی است که امروز بزرگترین منکر در جامعه ما ناامیدی، افسردگی، بی‌نشاطی، دور شدن مردم از هم و غرق شدن مردم در روزمرگی است.

طی جلسه ای که با کمیسیون شهرسازی و معماری داشتیم مسئولین تراز اول امنیتی و نیروی انتظامی رسما با این طرح موافقت کردند. در آن جلسه مقامات انتظامی به شدت اعتقاد داشتند حیات شبانه موجب افزایش امنیت و اشتغال می شود.

وی اضافه کرد: با رویکرد تبیین مبانی نظری زیست شبانه و برنامه‌های آن، بالاخره شورای حل اختلاف با حضور نماینده قوه قضائیه به این طرح، رای داد . »


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 12 سپتامبر 2019

 
 

اشتراک گذاری: