ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

19 مرداد  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

بیانیه فرماندهنی مرکزی امریکا

نگرانی امریکا از استقرار

سامانه جنگ الکترونیک در ایران

 
 
 
 
 

 

بدنبال انتقال سامانه جنگ الکترونیک "پی 330 ژ" به ایران و استقرار آن در مراکز حساس نظامی و اتمی فرماندهی مرکزی امریکا بی آنکه به ناوگان های مستقر در خلیج فارس و دریای عمان اشاره بکند نسبت ایجاد اختلال در سامانه ناوبری و اطلاعاتی، «جی ‌پی‌ اس»، شناورهای تجاری، در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان، هشدار داد.

پیک نت در عنوان اول شماره 13 مرداد خود با انتشار خبر رسیدن سامانه الکترونیک پی 330 روسی به ایران  نوشت:

«در روزهای گذشته، با سرعتی کم نظیر، چند سامانه جنگ الکترونیک از روسیه به ایران منتقل شده است. گفته می شود این سامانه ها با هدف جنگ الکترونیک "پی 330 ژ" وارد ایران شده و مراکز استقرار آنها از محرمانه ترین اخبار نظامی اعلام شده است. به این سامان "ژیتل" هم گفته می شود و کار آن ایجاد پارازیت روی ماهواره های هدایت کننده موشک و پهپادهای نظامی است. تصمیم روسیه برای سرعت بخشیدن به انتقال این سامانه به ایران میتواند تابع اطلاعاتی باشد که آنها از حمله به ایران خبر دارند و یا آن را پیش بینی کرده اند. ظاهرا ایران به کمک روسیه می خواهد کانال های ارتباطی و مخابراتی ناوگانهای امریکا و انگلیس در تنگه هرمز را مختل کند.

هفته گذشته فرمانده پدافند هوائی جمهوری اسلامی در یک مصاحبه خبری فاش ساخت که رهبر جمهوری اسلامی نسبت به خطرات هوائی هشدار داده و از همه قوای نظامی ایران خواسته که پدافند هوائی را تقویت کنند. »

بیانیه مرکز دریانوردی آمریکا در تاریخ 16 مرداد ماه یعنی سه روز پس از رسیدن سامانه های جنگ الکترونیک به تهران منتشر شده است. در این بیانیه آمده که «افزایش تنش‌های سیاسی و اقدامات نظامی در منطقه، تهدید جدی برای شناورهای تجاری‌ست».


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 19 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: