ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

26 مرداد  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مصاحبه با موسوی تبریزی

اعدام کلی زندانیان

در واقعه سال 67 غلط بود

 
 
 

 

 

مصاحبه ها و اظهار نظرهائی که درباره قتل عام زندانیان سیاسی در سال 67 می شود، هر کدام گوشه ای از آن فاجعه را آشکار می کند و از همه مهم تر این که دیگر سکوت درباره آن فاجعه امکان ندارد. روز گذشته مصاحبه موسوی تبریزی که حالا آیت الله شده و آن زمان حجت الاسلام بود و دادستان کل انقلاب منتشر شد. مصاحبه به مناسبت سالگرد آن قتل عام در مرداد 67.  روایت او با همه احتیاطی که در بیان واقعیت به خدمت گرفته متفاوت است با گفته های ابراهیم رئیسی و پور محمدی که هر دو در هیات سه و سپس 4 نفره آن قتل عام عضو بودند. موسوی تبریزی تلویحا می گوید که عده ای اعدام شدند که اصلا ارتباطی با مجاهدین خلق و اقدام مسلحانه نداشتند و دوران محکومیت خود را می گذراندند. موسوی تبریزی می گوید:

 

«برخورد کلی (همه را از دم تیغ گذراندن) اشتباه بود اما مسلما حق (عده ای؟) شان اعدام بود. در واقع پس از حمله مرصاد که بعد از قطعنامه رخ داد، امام گروهی را تشکیل دادند تا با منافقین زندانی‌ صحبت کنند و بدانند چه کسی توبه کرده و چه کسانی هنوز به سازمان وفادارند. هر کسی ادعای توبه می‌کرد و راضی به مصاحبه می‌شد، یا آزاد می‌شد یا در زندان باقی می‌­ماند و هر کسی توبه نمی‌کرد یا حاضر نبود توبه اش را در مصاحبه اعلام کند، اعدام می‌شد.

برخورد کلی اشتباه بود. اما وقتی به کسانی که در عملیات مرصاد شرکت کرده بودند اعلام وفاداری ‌کردند، مسلماً حق شان اعدام بود. البته آقای منتظری گفته بودند این قضیه در آینده برای نظام و انقلاب بد تمام می‌شود.»


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 26 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: