ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

27 مرداد  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

یادداشتی از عباس عبدی

دوران افول و خلع قدرت

برادران لاریجانی فرا رسیده؟

 
 
 
 
 

 

فاش گوئی در باره لاریجانی ها (رئیس سابق قوه قضائیه و رئیس کنونی مجمع مصلحت و آن دیگری رئیس حقوق بشر قوه قضائیه) حتی اگر ریشه در اختلافات و رقابت های دیرینه سید ابراهیم رئیسی و شیخ صادق لاریجانی هم داشته باشد، یک گام به جلو برای کنار رفتن پرده ها و آشکار شدن گوشه ای فساد نهادینه در قوه قضائیه است. عباس عبدی در یادداشت کوتاهی در همین ارتباط نوشته است:

اتفاقی مهم و تا حدی عجیب در صداوسیما رخ داد. در یک برنامه تلویزیونی سه نفر گفتگو می‌کنند که یکی از آنها مجری است و دو نفر مهمان نیز از گویندگان مشهور خبر و یک همکار وی هستند. مهمانان به تعریف واقعه‌ای می‌پردازند که ظاهرا در چند سال پیش و در یک برنامه تلویزیونی مطالبی را گفته‌اند که به مذاق یکی از مقامات مهم کشور خوش نمی‌آید. گوینده ماجرا می‌کوشد که نام نبرد، ولی مجری دخالت کرده و نام آقای صادق لاریجانی را به صراحت اعلام می‌کند و این نکته بسیار عجیبی است. پس از پخش آن برنامه، رییس قوه عصبانی می‌شود و صدا وسیما را متهم به حضور نفوذی‌ها می‌کند. مهمان برنامه با لحن طنز می‌گوید که ماجرا را جدی نگرفتیم، ولی گفتند دارند می‌آیند دستگیرتان کنند! گوینده مشهور خبر هم تاکید می‌کند که برایمان پرونده‌ای را باز کردند و احضار شدیم و با پادرمیانی رییس اسبق صداوسیما که در جلسات گوناگون به خدمت آقای رییس قوه رسیدند، غائله خاتمه می‌یابد.

تا اینجای ماجرا خیلی عجیب است که صداوسیما جرات می‌کند یا اجازه پیدا می‌کند که تا این حد از خطوط قرمز خود ساخته عبور کند و با لحن شوخی و حتی تمسخرآمیزی به بیان این داستان بپردازند. آقای صادق لاریجانی که دیگر در موقعیت ریاست قوه قضاییه نیستند و حرف‌شان خریدار جدی ندارد بطوری‌که یکی از مدیران نزدیک به ایشان نیز بازداشت شده‌ و اکنون با چنین برنامه‌ای مواجه هستند، بهتر می‌توانند حس کنند که دیگران در طول سالیان زیاد ریاست ایشان از اتهامات یک‌سویه علیه خودشان چه کشیده‌اند؟ اتهاماتی که همین رسانه عامل انتشار آنها نیز بود.

مشکل اصلی متوجه صداوسیما است که در آن زمان خبر ماجرا را پخش نکرد و در برابر آن تهدیدات مقاومت ننمود. باید می‌گذاشت آن افراد احضار و حتی محاکمه شوند و سپس از طریق نقد رفتار آن دستگاه بساط این تخلفات را برمی‌چید؛ نه اینکه با لابی کردن و مسکوت گذاشتن ماجرا به نهادینه شدن این رفتار کمک کند و حالا پس از چند سال باید به صورت شوخی و خنده و حتی تمسخرآمیز آن خبر را که در اصل گریه‌آور است افشا کنند.

هنگامی که صداوسیما خبر به این مهمی را که مربوط به خودشان نیز می‌شود پنهان می‌دارند و از انتشار آن خودداری می‌کنند، چه جایی برای انتشار اخبار مشابه دیگر می‌ماند؟


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 27 مرداد

 
 

اشتراک گذاری: