ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

2 تیر  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

آبراهامیان:

امریکا می خواهد گره

روابط با ایران را با دندان باز کند

 
 
 
 
 

 

"یرواند آبراهامیان" تحلیلگر متمایل به چپ رویدادهای ایران، در کشاکش جاری پیرامون سقوط پهپاد

امریکائی توسط ایران گفته است:

«کسانی که در کاخ سفید مستقر‌ند اساسا به دنبال نابودی جمهوری اسلامی یا شاید به‌ دنبال نابودی ایران هستند.

از نظر من، برنامه درازمدت کاخ سفید، شاید نه خود ترامپ اما با حضور بولتون و پمپئو در کاخ سفید این است که آنها اساسا خواستار نابودی جمهوری اسلامی یا نابودی دولت یا شاید نابودی ایران هستند. آنها اساسا در حال به اجرا گذاشتن این برنامه‌اند.

ترامپ که برنامه کارزار ریاست‌جمهوری‌اش را با این نیت خوب آغاز کرد و در کارزار انتخاباتی او موضوع جنگ کم‌اهمیت ‌ترین نقش ممکن را داشت، چند روز پیش گفت که یک برنامه سری دارد که با آن مسائل و اختلافات با ایران را حل خواهد کرد. او این برنامه سری را بعد از انتخابات رو می‌کند؛ درحالیکه ما هنوز از این برنامه سری چیزی نشنیده‌ایم.

ما نمی‌دانیم که ترامپ شخصا جنگ می‌خواهد یا نه؛ اما من فکر نمی‌کنم این موضوع اهمیتی داشته باشد. بخاطر اینکه کسانی که به سیاست‌های کاخ سفید جهت می‌دهند یا تصمیم‌گیران سیاسی، در واقع خیلی مصمم هستند که اختلافاتشان با ایران اینگونه حل کنند.

الان زیاد درباره بحران نفتکش‌ها و پهپاد می‌شنویم؛ ولی اختلاف میان آمریکا و ایران از زمانی آغاز شد که ترامپ برجام را نه ‌تنها توافقی بد که بدترین توافق توصیف کرد و از آن خارج شد با شعار  توافق بهتری با ایران..

می‌خواهم بگویم برخی اشکال رویارویی نظامی میان آمریکا و ایران غیرقابل اجتناب است؛ حال ممکن است هفته بعد اتفاق بیافتد یا هفته بعدش یا حتی بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا اگر ترامپ دوباره انتخاب شود.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 2 تیر

 
 

اشتراک گذاری: