ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

5 تیر  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 5 تیرماه

آخرین رایزنی ها و کسب اطلاعات

برای طرح در اجلاس گروه 20

 
 
 
 
 

 

آنگونه که پیش بینی و اعلام شده، اجلاس گروه 20 روز 28 ماه جاری میلادی، یعنی سه روز دیگر در ژاپن تشکیل می شود. ایران در صدر مسائل این اجلاس است و به همین دلیل از هر طرف رایزنی ها برای جمع کردن آخرین اطلاعات و تماس ها و مذاکرات بشدت جریان دارد. جان بولتن مشاور امنیت ملی امریکا و دبیر شورای امنیت ملی روسیه و نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل روز دوشنبه در اورشلیم پشت درهای بسته گفتگو کردند. محور صحبت ایران و سپس سوریه بود. دبیر شورای امنیت ملی روسیه "پاتروشف" در پایان این دیدار اعلام کرد:

ایران متحد ما در مبارزه با تروریست ها در سوریه بوده، هست و خواهد بود! آنچه در مورد شرکت ایران در انفجارِ نفتکشها ارائه شده مبهم و غیرقابلِ استناد میباشد! هرگونه تروریست و برابرِ داعش خواندنِ ایران قابل قبول نیست! اطلاعات نظامی ارتش روسیه نشان می‌دهد پهپاد آمریکایی در آبهای ایران بوده و نه آبهای بین‌المللی و روز 20 ژوئن به دلیل نقض حریم هوایی ایران ساقط شده است.

این در حالی است که پمپئو قبل از سفر به عربستان نقشه‌هایی نشان داده توسط ظریف را بچه گانه و نقاشی خوانده بود.

همین اظهارات نشان میدهد که در جلسه  ای که محتوای آن اعلام نشده، تروریست اعلام کردن ایران، خروج ایران در سوریه و ادعاهای امریکا درباره پهپاد ساقط شده مطرح بوده است.

یک روز پس از این دیدار، رئیس جمهور فرانسه "مکرون" با روحانی تلفنی تقریبا بر سر همین مسائل صحبت کرده و خواهان کاهش تنش های رو به افزایش میان ایران و امریکا شد. این البته آن چیزی است که اعلام شده است. قطعا در این مکالمه تلفنی مسائل زیادی مطرح شده که نه مکرون و نه روحانی درباره آن اطلاعاتی ندادند. پمپئو وزیر خارجه امریکا نیز جمعبندی نظرات رهبران عربستان و امارات متحده عربی را که در دیدارها و مذاکرات چند روز اخیر بدست آورده با خود به اجلاس گروه 20 خواهد برد. کاری که مکرون و پوتین و ترامپ خواهند کرد. در واقع آنچه در اجلاس اورشلیم مطرح شد و دبیر شورای عالی امنیت ملی روسیه به آن اشاره کرد، در حقیقت بخشی از دستور کار دیدار و مذاکره ترامپ و پوتین در حاشیه اجلاس گروه 20 خواهد بود.

در این روزها، اخباری که در بالا خواندید و تفسیر آنها به مراتب مهم تر از خبرها و رویدادهائی از ایران  است که بیشتر جنبه حاشیه ای و یا جنجالی دارد و بسرعت مشمول مرور زمان می شوند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 5 تیر

 
 

اشتراک گذاری: