منتخب اخبار  

        www.pyknet.net

   پیک نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

9 تیر ماه 1397

  pyknet100@gmail.com

 
   
 

 

منتخب اخبار شهرستان ها و استان ها

 

اشکال مختلف صیغه و افراد و گروه‌هایی که مبادرت به آن می‌کنند متناسب با شرایط و نیاز‌های زمانه متفاوت است. به عنوان مثال نسخه‌ای که دهه‌های ۶۰ و ۷۰ وجود داشت، متناسب با شرایط پس از جنگ و دورانی که یک سری تنگنا‌های اجتماعی، فرهنگی و محدودیت‌هایی که در روابط بین زن و مرد وجود داشت، بود، اما اکنون با توجه به تحولات اساسی که در سطح روابط اجتماعی و نگرش افراد به وجود آمده صیغه دیگر کاربرد دهه ۶۰ و ۷۰ را نخواهد داشت. اکنون شاهد اشکال متنوعی از صیغه‌های کوتاه مدت، روزی، ساعتی، پارتی و سیاحتی هستیم. صیغه حتی شکل تجاری یافته و به ویژه در شهر‌های زیارتی و سیاحتی به صنعتی پول ساز تبدیل شده است. صیغه‌ای که از طریق کانال‌ها و مراکز صیغه ترویج می‌شوند، حتی ابتدایی‌ترین اصول شرعی صیغه یعنی نگه داشتن عده را نیز رعایت نمی‌کنند و هیچ تعهدی نیز وجود ندارد. تعدد اشکال مختلف صیغه، آسیب‌هایی نیز به همراه دارد. از نظر بخش زیادی از زنان، عشرت طلبی و عادت به روابط متعدد از جمله این آسیب‌ها است.

مردان که صیغه می‌کنند و عمدتا هم در سن میانسالی به سر می‌برند عنوان کرده اند که در زندگی رسمی خود چندان دل خوش، احترام و محبت سابق را ندارند و همسرانشان بیشترین توجه خود را به بچه‌ها معطوف می‌کنند. آن‌ها برای عبور از بحران میانسالی ترجیح می‌دهند در یک رابطه موازی باشند تا محبت و توجه بیشتری دریافت کنند. زنان نیز ترس از تنهایی و نیاز به یک همدم ولو اینکه مرد بسیار کم در کنارشان حضور داشته باشد را دلیل صیغه شدن عنوان می‌کنند.

مهم نیست طرف مقابل کیست یا او را دوست دارند یا نه، طیفی دیگر امید دارند با ورود به ازدواج موقت، این رابطه تبدیل به ازدواج دائم شود. تحقیقات، اما نشان می‌دهد این اتفاق به ندرت رخ می‌دهد.

در بعضی از دفترخانه ها آلبوم عکس زنان صیغه‌ای و یا لیست اسامی آن‌ها وجود دارد که به مردان متقاضی ارائه می‌شود. در اشکال جدید صیغه به ویژه ساعتی و روزی از همان ابتدا نیت و هدف مشخص است، بنابراین عاطفه و عشق موضوعیتی ندارد. لزوما افرادی که مبادرت به صیغه می‌کنند، مذهبی نیستند. تنها حدود ۱۵ تا ۲۰ درصد عقیده مذهبی داشتند و بقیه اعتقاد چندانی نداشتند.

 

 

برخی دفترخانه‌ها، آلبوم صیغه‌ای ارائه می‌دهند

http://www.baharnews.ir/interview/181161

ممنوعیت استفاده گردشگران خارجی از ویلاهای رامسر

https://aftabnews.ir/fa/news/596830

زندگی در منطقه ممنوعه!

https://aftabnews.ir/fa/news/596721

3کشته در تصادف پراید و تریلی در قوچان

https://www.asriran.com/fa/news/675904

 انجام ۳.۵ درصد از سفرهای تهران با دوچرخه

https://www.isna.ir/news/98040603504


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 9 تیر

 
 

اشتراک گذاری: