ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

15 تیر  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 15 تیر

پیشنهاد ایران به ترامپ

برای آغاز مذاکرات با امریکا

 
 
 
 
 

 

تازه ترین سخنان وزیر اطلاعات دولت روحانی، که خیلی زود آن را تکذیب کرد، شاید دقیق ترین راه حل برای مذاکره با امریکا و قرار دادن راهی جلوی پای ترامپ برای این مذاکره باشد. او که به قائم شهر سفر کرده بود در سخنرانی خود در یکی از مساجد این شهر ضمن ستایش های آب کشیده و آب نکشیده از رهبر جمهوری اسلامی گفت:

رئیس جمهوری آمریکا اکنون فهمیده است که تحریم‌ها بر خلاف تصورش هیچ فایده‌ای برای آن کشور ندارد. اگر رئیس جمهور آمریکا می‌خواهد تحریم را از ایران اسلامی بردارد، ما آن را بررسی می‌کنیم، اگر مقام معظم رهبری این اجازه را صادر کند مذاکره میان ایران و آمریکا انجام خواهد شد. پس از سرنگونی پهپاد امریکائی، قرار بود سه نقطه در ایران هدف قرار گیرد که از این عمل منصرف شدند.

ترجمه دیپلماتیک سخنان علوی که قطعا بدون همآهنگی و اطلاع از بحث های پشت پرده در راس نظام بیان نشده اینست که امریکا تحریم ها را لغو کند تا مذاکره کنیم. لغو تحریم ها نیز به معنای بازگشت به برجام است زیرا با خروج از برجام تحریم ها به اجرا گذاشته شد.

این ترجمه دیپلماتیک دارای منطق دقیق سیاسی است اما وزیر اطلاعات از بیم حملات تبلیغاتی علیه او حرفش را پس گرفت و مدعی شد که جملات او را رسانه ها جابجا کرده اند و منظور او در آن سخنرانی را تحریف کرده اند. این درحالی است که قطعا اگر امریکا تحریم ها را لغو کند و عملا به برجام بازگردد مذاکرات آغاز خواهد شد و هر گونه مخالفت جمهوری اسلامی با آن به معنای رفتن به سوی انزوای کامل جهانی است. تا حدی که چین و روسیه نیز نخواهند توانست از این مخالفت حمایت کنند. نه تنها حمایت نخواهند کرد بلکه از آن  انتقاد هم خواهند کرد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 15 تیر

 
 

اشتراک گذاری: