ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

18 تیر  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

محمد خاتمی:

نظام و ساختارها

و رفتارها باید اصلاح شود

 
 
 
 
 

 

حصر خبری و تصویری که بر محمد خاتمی تحمیل کرده اند در به حاشیه راندن وی در کوران حوادثی که جریان دارد بی تاثیر نبوده و نیست و به همین دلیل کمتر اظهار نظری از جانب او انعکاس می یابد. از جمله نظراتی که در دیدار با اعضای انجمن مهندسان گفت. او در این دیدار گفت:

فعل و انفعالات آمریکایی‌ها در خلیج فارس در صورت ادامه ، ما را نگران می‌کند. کار بزرگی که نیروهای مسلح ما در برابر تجاوز پهپاد آمریکایی انجام دادند، نشانه آمادگی ایران است و این پیام را دارد که ما از تمامیت ارضی خود دفاع می‌کنیم و به هیچ کس اجازه تجاوز به کشور و ملتمان را نمی‌دهیم.  البته  باید سیاست اصلی نظام مبنی بر دور ماندن از جنگ را در نظر داشت.

اصل مذاکره هیچ وقت در نظام ممانعتی نداشته و مذاکرات مهمی در مقاطع مختلف انجام شده است اما الان با چه کسی مذاکره کنیم؟ با کسی که ملت ایران را تروریست عنوان می‌کند؟

دستگاه دیپلماتیک ما باید تمام تلاش خود را به کار گیرد تا در عین حفظ عزت ملت ایران، به هیچ وجه به سوی ماجراجویی نرویم تا مشکلاتی برای کشور و منطقه پیش نیاید؛ باید احتیاط کامل کنیم و مانع برخی تندگویی و تندروی‌ها شویم. ما نیاز به وحدت داریم و زمینه این وحدت فراهم است و نمونه آن اسقاط پهپاد بود که مورد حمایت همه جریان‌های کشور قرار گرفت و حتی در خارج از کشور، برخی نیروهای مخالف، درباره این موضوع و تمامیت ارضی ایران وحدت نظر داشتند.

انتخاب هر چه آزادتر باشد، بیشتر تامین‌کننده نظر مردم است و همه باید تسلیم نظر مردم باشیم در حالی که برخی دستگیری‌ها و احضارها و برخوردها و نسبت دادن‌های عجیب و غریب به جریان‌ها و افراد اتفاق می‌افتد که با وحدت در تناقض است و به هیچ وجه به نفع کشور، وحدت و منافع ملی نیست.

نظام، ساختارها و رفتارها باید اصلاح شود. جامعه سوال‌هایی درباره عملکرد نظام، جریان‌ها و از جمله اصلاح‌طلبان دارد.

دولت و مجلس باید برای مردم بگویند که در مسیر اصلاحات چه گام‌هایی برداشته‌اند. دولت و نظام و اصلاح طلبان همه باید پاسخگو باشند.  حتی اگر اصلاح طلبان نمی‌توانند کاری از پیش ببرند باید به مردم بگویند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 18 تیر

 
 

اشتراک گذاری: