منتخب اخبار  

        www.pyknet.net

   پیک نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

20 تیر ماه 1397

  pyknet100@gmail.com

 
   
 

 

منتخب اخبار سیاسی – اجتماعی

 

دکتر محمد رضا خاتمی نسخه ای از دفاعیات خود در دادگاهی که گفتند علنی است اما هیچ خبرنگاری را به آن راه ندادند و هیچ خبری از داخل دادگاه به رسانه ها راه نیافت را برای سران سه قوه فرستاد تا خود بخوانند و قضاوت کنند. دادگاهی که در واقع نخستین دادگاه رسیدگی به تقلب در انتخابات 88 بود. خاتمی در این دادگاه که به دادگاه بلخ می مانست به 2 سال زندان محکوم شد!

از سه مقدمه ای که خاتمی برای سران سه قوه نوشته – بویژه تاکید بر آگاهی کامل علی لاریجانی از آنچه در انتخابات 88 گذشت- نکاتی برجسته آن را می خوانید:

 

1- به روحانی

مایل هستم متن دفاعیات، مستندات و دادنامه صادره را به استحضار جنابعالی برسانم و انتظار دارم آن را در اختیار اعضای هیئت دولت قرار دهید. مطمئن هستم آگاهی به شیوه‌های غیرقانونی به کار رفته در آن انتخابات سبب خواهد شد تا با اتخاذ روشها و وضع قوانین مناسب که متضمن شفافیت و پاسخگویی همه ارکان انتخابات اعم از مجریان و ناظران و بخصوص نهادهای نظامی می شود دیگر شاهد چنین وضعیت اسفبار و جبران ناپذیری نباشیم.

2- به رئیسی

مایل هستم متن دفاعیات خود را که علی القاعده جنابعالی می بایست در جریان جزییات آن باشید، تقدیم کنم. در این دفاعیه مستنداً نشان داده شده است چه کسانی عمداً یا سهواً باعث شده اند تا در امانت آرای مردم خیانت شود. لذا درخواست دارم دستور احضار این افراد و پیگیری قضایی پرونده انتخابات سال 88 را به هر نحو که صلاح می دانید، صادر فرمایید.

3- به لاریجانی

جنابعالی بیش از هر کس در جریان جزییات آن انتخابات هستید. اینجانب به اتهام نشر اکاذیب درباره آن انتخابات در دادگاه محاکمه شده و در مرحله بدوی حکم محکومیت دو سال حبس تعزیری اینجانب صادر شده است. اینک مایل هستم متن کامل دفاعیات را به ضمیمه این نامه تقدیم کنم تا در اختیار وکلای محترم ملت قرار گیرد تا اولاً: به شیوه های مداخله گرانه در انتخابات بیشتر آشنا شوند و در صورت لزوم با وضع و اصلاح قوانینی که باعث شفافیت و پاسخگویی مجریان و ناظران می شود اهتمام کنند. ثانیاً: از اختیارات قانونی خود برای واکاوی دقیق و کامل انتخابات 88 استفاده نمایند تا انشاالله این زخم ده ساله التیام یابد

 

نشست شورای حکام درباره ایران

https://www.asriran.com/fa/news/678017

روایت زنگنه از جدال ۸ ساعته اش با وزیر نفت عربستان

https://www.entekhab.ir/fa/news/488596

محمد رضا خاتمی، دفاعیاتش را برای سران قوا ارسال کرد

http://www.baharnews.ir/news/182263

آیت‌الله جنتی: شورای نگهبان به صف‌بندی‌های سیاسی وارد نمی‌شود

https://www.entekhab.ir/fa/news/488631

واعظی: به رییس صدا و سیما تذکر داده شد

https://www.asriran.com/fa/news/677990/

جمع‌آوری ۱۸۹هزار کودک کار خارجی در تهران

http://www.baharnews.ir/news/182260/

 

گزیده روزنامه های 19 تیر 98

https://www.jamaran.ir/ -181/1209167-


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 20 تیر

 
 

اشتراک گذاری: