ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

25 تیر  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

خبرهای بی بازتاب را حکومت خود بازتاب می دهد

اقدامات شتابزده حکومت

بر وسعت خشم مردم می افزاید

 
 
 
 
 

 

هر حکومتی که در بن بست و بحران قرار می گیرد، از خود واکنش های شتابزده ای را نشان میدهد که آن بن بست و بحران را تشدید می کند.

محاکمه دکتر محمد رضا خاتمی و یا دستگیری و محاکمه فعالان محیط زیست و درتازه ترین نمونه، دستگیر برخی از آن 14 نفری که نامه به علی خامنه ای نوشته و خواهان استعفای او شده بودند از جمله این واکنش های شتابزده است.

نامه 14 امضائی استعفای خامنه ای در امواج رویدادهای ایران اصلا بازتابی در جامعه نداشت و شاید جز عده بسیار کمی، کسی از آن خبر نداشت اما حالا با دستگیری برخی از امضاء کنندگان آن نامه و پخش اخبار و تفسیرهای آن در شبکه های اجتماعی و برخی رسانه های فارسی زبان به اطلاع میلیونها ایرانی رسید.

درباره حکم دادگاه محمد رضا خاتمی کار به جمع آوری امضاء علیه این حکم در مجلس کشیده است که خبر آن را در همین شماره پیک نت می خوانید.

بگذریم که از تصمیمات شتابزده دیگری مانند ممنوع شدن بستنی خوردن خانم ها در خیابان و یا با ظاهر شدن گروه های جمع کننده دیش های ماهواره در محلات تهران و بالا رفتن انها از بام خانه ها و یا بگیر و ببندهای تازه درباره حجاب و آتش به خرمن خشم مردم ریختن افرادی مانند امام جمعه بی چاک دهن مشهد و دهها نمونه دیگر از جمله همین تصمیمات شتابزده حکومت است که به ضد خود تبدیل می شود. مثل کنُد کردن اینترنت در روزهای اخیر. روز به روز بی اعتمادی حکومت به مردم و بی اعتمادی مردم به حکومت تشدید می شود و اقدامات شتابزده ای که به آنها اشاره شد حاصل این بی اعتمادی متقابل است.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 25 تیر

 
 

اشتراک گذاری: