ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

26 تیر  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 26 تیر

اخبار در پیوند باهم

معنای واقعی پیدا می کنند

 
 
 

 

 

اخبار اگر گام به گام و طی زمان دنبال شده باشد، معنائی عمیق تر از آنچه که منتشر می شود پیدا می کنند. عناوین چند خبری که دیروز در ایران منتشر شد، باندازه کافی گویای آنست که راه حلی برای بحران کنونی میان ایران و امریکا یافت شده و یا در شُرف یافت شدن است. همین خبرها نشان میدهند که عزمی در پشت این راه حل وجود دارد که ناشی از اجبار بحران در ایران و فشار سنگینی است که از هر سو به کاخ سفید و شخص ترامپ وارد می شود. شاید اقلیتی از ایرانیان بر این تصور باشند که در یک جنگ یا حمله نظامی بالاخره تکلیف جمهوری اسلامی روشن می شود، اما این یک تصور غیر ملی است زیرا فشار هر حمله و جنگی و حتی همین تحریمی که اکنون علیه ایران اعمال می شود در درجه اول متوجه اکثریت مردم ایران است.

و اما آن چند خبر:

- مکرون رئیس جمهور فرانسه اعلام کرده که "بزودی با همتایان ایرانی، آمریکایی و روسی خود برای کاهش تنش در منطقه خاورمیانه گفتگو خواهد کرد". آنچه او بعنوان تنش در خاورمیانه گفته در حقیقت تنش بر سر ایران است و لاغیر.

ظریف وزیر خارجه دولت روحانی که به نیویورک سفر کرده گفته است: "راه باز شدن مذاکره لغو تحریم‌ها است." روی دیگر سکه لغو تحریم ها بازگشت امریکا به برجام است که در همین جمله نهفته است.

- حسام الدین آشنا مشاور روحانی از برجام ستیزان داخلی گفته است و این درحالی است که یک پژوهشگر ایرانی- فرانسوی را در ایران بازداشت کرده اند تا تلاش های رئیس جمهور فرانسه برای نجات برجام را خنثی کنند.

درهمین حال، در ایران از تهدید افزایش غنی سازی دست برداشته و اعلام کرده اند که غنی سازی از مرز  5/4 درصدی عبور نخواهد کرد، درحالیکه در روزهای اخیر صحبت از غنی سازی 5 در صد و حتی 20 در صد بود. بدون دریافت یک پیام مثبت از جانب اروپا و امریکا عقب نشینی غنی سازی اورانیوم اعلام می شد؟

به سمت مذاکرات وزرای خارجه ایران و امریکا با شرکت وزرای خارجه روسیه و فرانسه و آلمان می رویم؟ شاید!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 26 تیر

 
 

اشتراک گذاری: