ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

27 تیر  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 27 تیر

بازگشت امریکا به برجام

در کنگره آن کشورمطرح شد 
 
 
 
 

 

خبرگزاریها؛ همزمان با حضور ظریف در نیویورک اعلام کردند که چند نماینده کنگره امریکا قطعنامه ای را تهیه کرده و به کنگره برده اند که بموجب آن امریکا باید به برجام باز گردد. در همین قطعنامه پیشنهادی که توسط نمایندگان دمکرات کنگره تهیه شده همچنین پیشنهاد شده که امریکا علاوه بر بازگشت به برجام اقداماتی را درجهت کاهش تنش با ایران آغاز کند زیرا دیپلماسی کنونی کاخ سفید امریکا صلح و امنیت را با خطر مواجه کرده است.

ظریف که پس از نیویورک عازم چند کشور امریکای لاتین است، علاوه بر مصاحبه هائی که در نیویورک انجام داده اعلام کرده که با هر رسانه ای برای اعلام مواضع ایران مصاحبه خواهد کرد و این یک یورش مصاحبه ای به سیاست تهاجمی امریکاست.

ظریف در ابتدای ورود خود به نیویورک (یکشنبه ۲۳ تیرماه ) درباره "مذاکره با آمریکا" به خبرگزاری ایرنا گفت: «ما میز مذاکره را ترک نکرده‌ایم، میز مذاکره وجود دارد، ما حول برجام دور میز مذاکره نشسته بودیم و با دیگر مشارکت ‌کنندگان این توافق گفت‌وگو می‌کردیم. این آمریکا بود که به صورت غیرقانونی و یکجانبه از این توافق خارج شد و اکنون هم این به آمریکا مربوط است که به میز مذاکره بازگردد یا خیر.» بلافاصله روزنامه واشنگتن پست در باره اظهار نظر ظریف از وزیر خارجه امریکا "پمپئو" سئوال کرد. پمپئو نه این پیشنهاد ظریف را تائید و نه رد کرد و این یعنی موکول کردن پاسخ به پیش زمینه های پشت صحنه!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 27 تیر

 
 

اشتراک گذاری: