ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

29 تیر  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

محمد خاتمی:

اصلاح طلبان با اعلام برنامه

مردم را دعوت به انتخابات کنند

 
 
 
 
 

 

محمد خاتمی در دیدار شورای مرکزی حزب پیشرو اصلاحات با وی، ضمن سفارش به شرکت درانتخابات و تاکید بر این که «انتخابات نباید تحریم شود» از حاکمیت، رواداری بیشتر و فراهم کردن زمینه حضور مردم و از گروه‌ها و جریان‌های اصلاح طلب، شفافیت در بیان نظرات خود با مردم را خواست. او توصیه کرد که اصلاح طلب ها برنامه های دقیق خود برای  آینده و حدود توانمندی‌هایشان را بیان کنند.

در مورد شرایط ویژه کشور نیز خاتمی توصیه کرد که همه عقلا و صلح‌طلبان عالم در مقابل خطر جنگ متحد شوند و در ایران قوای کشور بر محور مصالح و منافع ملی تقابل با هم را کنار بگذارند زیرا مشکلات بزرگی را موجب می شود .

خاتمی درباره انتخابات 88 که همچنان موضوع مطرح کشور است گفت:

من  از اسفند ۸۸ به بعد دائما گفته ام و حالا هم می گویم که باید به آینده نگاه کنیم و برای حل این مسئله تلاش کنیم تا بیش از این در گذشته حبس نمانیم.

درعین حال که باید تحمل حکومت بیش از همه باشد، نباید اصل انتخابات را زیر سئوال برُد. انتخابات شرط کافی برای استقرار مردمسالاری نیست، اما شرط لازم آنست.

فراموش نکنید که قهر کردن با صندوق رای، یعنی انحلال مردم .امیدوارم فضا باز شود و صلاحیت‌ها تأیید شود. مجلس و دولت باید درباره وعده‌هایی که داده شده و در عمل خیلی از آن‌ها تحقق نیافت  به مردم پاسخ شفاف بدهند. تلاش‌هایی که صورت گرفته و موانعی که سر راه آن بوده . اصلاح‌طلبان و مردمِ ناراضی باید فداکاری و از خودگذشتگی کنند و به خاطر ایران پای صندوق‌ها بیایند تا جلوی خطر اصلی گرفته شود و حاکمیت نیز با سعه صدر بیشتر آزادی مردم را تضمین کند .


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 29 تیر

 
 

اشتراک گذاری: