ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

29 تیر  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

مرور مطبوعات 27 تیر

نهی مذاکره با امریکا

در قران مصباح یزدی آمده!

 
 
 
 
 

 ۱ - هفته نامه پرتو(ارگان مطبوعاتی موسسه مصباح یزدی)
- مذاکره با امریکا، در شرایط کنونی مورد نهی قرآن کریم واقع شده است. ص۲

۲ - اطلاعات
- رییس مجلس: در این شرایط نباید به دیپلماسی کشور فشار آورد.

۳ - جمهوری اسلامی
- ظریف در گفتگو با BBC: بیایید از بروز جنگ در خلیج فارس جلوگیری کنیم. ص۳

۴ - شهروند
- گروگان گیری نفتکش ها بخشی از جنگ است. ص۲

۵ - ایران
- پیوند محور گاندو- پمپئو؛ "سعودی- اسرائیل- امریکا" تلاش می کند دیپلماسی کم هزینه دولت را تخریب و کشور را به یک سیاست پر هزینه وادار کند. ص۱

۶ - هفته نامه امید جوان
- خسرو معتضد: امریکا هیچگاه اهل جنگ نبود. در جنگ اول جهانی، ویلسون به اکراه و در جنگ دوم جهانی نیز انگلستان پرزیدنت روزولت را راضی به جنگ کرد. اخیرا نیز ترامپ از پمپئو وزیر خارجه چاق خود انتقاد کرده که قصد جنگ طلبی دارد. ص۶

۷ - کیهان
- یادداشت کیهان:
دستگاه دیپلماسی ایران، دم از رسمیت و اعتبار بین المللی برجام می زند، در حالی که صحبت از رسمیت و اعتبار بین المللی برجام، بیشتر به یک طنز سیاسی شبیه است. در حالی که روح برجام به ارواح خبیثه پیوسته و از جسم آن جز نامی باقی نمانده است، جا دارد جمهوری اسلامی ایران همگام با دیپلماسی قوی سیاسی در عرصه بین الملل، بدون اعلام رسمی خروج از برجام و با هدف بازگشت طرفین به مفاد توافق نامه تعهدات خود را به تعلیق در آورد. برای جلوگیری از ارجاع پرونده هسته ای به شورای امنیت و بازگشت قطعنامه های مصوب شورای امنیت، ایران باید با خروج به هنگام از برجام، فرصت توطئه را از طرف های مقابل سلب کند. ص۲

۸ - شرق
- آیت الله مصباحی مقدم سخنگوی جامعه روحانیت مبارز: مخالف FATF هستم.

۹ - دنیای اقتصاد
- دیدار فرماندهان حشد الشعبی با رییس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی.

۱۰ - همشهری
- دلار در آستانه سقوط به کانال 10 هزار تومان.

۱۱ - سازندگی
- رییس دفتر رییس جمهوری: سیاست و اعتقاد دولت این است که نرخ ارز کنونی در بازار با نرخ واقعی آن فاصله دارد و روند کاهش نرخ ارز باید ادامه پیدا کند. ص۴

۱۲ - رسالت
- اسد الله عسگراولادی: کاهش نرخ دلار از 12 هزار تومان، به ضرر صادرکنندگان و همه است. (توصیه عسکراولادی به دولت: در حال حاضر شاهد کاهش روز به روز نرخ ارز هستیم، که این موضوع مشکل ساز شده است. "روزنامه اعتماد صفحه ۴ پنجشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۲)

۱۳ - آرمان
- هشدار معاون رییس جمهور به اتاق بازرگانی؛ سورنا ستاری خطاب به اعضای اتاق بازرگانی گفت: باید قبول کنیم دیگر با خام فروشی نفت، زعفران و محصولات معدنی نمی توانیم کشور را به جلو پیش ببریم.

۱۴ - سایز روزنامه ها؛
- رییس قوه قضائیه: فردی که اقدام به افشای منکری می کند، باید مورد تقدیر قرار گیرد. این امر باید مورد نظر ائمه جمعه در سراسر کشور نیز قرار گیرد.
- واعظی: خبرنگاران نباید بر اساس مطالبی که خبرگزاری فارس منتشر می کند، سوالات را مطرح کنند.
- معاون آموزش و پرورش: امیدواریم مطالبات سال های ۸۲ تا ۹۷ معلمان تا پایان سال پرداخت شود. وی افزود: دولت در تنگنای اقتصادی خاصی قرار دارد.
- مدیر کل بهزیستی گیلان: بسیاری از خانواده های معلولان به ویژه در مناطق محروم، به مراکز توانبخشی دسترسی ندارند.
- سرپرست آموزش و پرورش: 9 میلیون نفر بازمانده از تحصیل هستند.
- تصادفات جاده ای، دومین عامل مرگ و میر کشور.
- وزارت بهداشت: 8 استان کشور و در راس آن سیستان و بلوچستان دارای نا امنی غذایی هستند.
- فاطمه ذولقدر نماینده تهران در مجلس: چطور ممکن است مافیای کنکور و کتاب های کمک آموزشی، سهمیه کاغذ ارزان دریافت می کنند، ولی کتاب های درسی مدارس و روزنامه ها سهمیه قانونی خود را دریافت نکنند.
- 600 هزار چک برگشتی در خرداد امسال.
- عضو هیات امنای سازمان تامین اجتماعی: شاهد ظلم ها و فشارهایی هستیم که متوجه جامعه کارگری است. دیگر هم سازمان و هم کارگران نا امید شده اند. تا جایی که در حال تنظیم متنی هستیم تا از رهبر معظم انقلاب درخواست چاره جویی کنیم.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 29 تیر

 
 

اشتراک گذاری: