منتخب اخبار  

        www.pyknet.net

   پیک نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

30 تیر ماه 1397

  pyknet100@gmail.com

 
   
 

 

منتخب اخبار سیاسی – اجتماعی

 

این تازه ترین سخنان آذری جهرمی جوان ترین وزیر کابینه روحانی است که در نمایشگاه الکامپ در باره سانسور دستآوردهای جوانان ایران در زمینه های مختلف الکترونیک می گوید. البته در پاسخ به سئوال مصاحبه کننده ای که یک خبرنگار زن است.

او می گوید که صدا و سیما سیاست دوستی با دولت ندارد و خود او را هم سانسور می کنند. حتی دستآوردهای جوانان را هم پوشش خبری نمیدهند.

از یاد نبریم سخنان چند هفته پیش رهبر جمهوری اسلامی خطاب به جوانان را که آماده شوید برای بدست گرفتن دولت آینده. لابد آن جوانانی که مورد خطاب او هستند جوانانی از یک سر زمین دیگری اند!

در مراسم افتتاح همین نمایشگاه روحانی گفت:

جهان ما با یک انقلاب بزرگ دیجیتالی یا فضای مجازی مواجه است. این یک واقعیت است چه بخواهیم و چه نخواهیم. همه ما باید توجه داشته باشیم که این فضای جدید می‌تواند برای نسل ما، کشور ما، منطقه ما و جهان یک فرصت باشد و نه تهدید. در هر دنیایی و در هر فضایی عده‌ای هستند که می‌خواهند از آن فضا به نفع شخصی یا جمعی خود سوء استفاده کنند اما هیچ وقت نمی‌شود یک حرکت بزرگ و جهانی را به خاطر عده‌ای که سوء استفاده ممکن است کنند تعطیل کرد.

دولت من یکی از افتخاراتش تسهیلات لازم برای نسل جوان و کشورمان در زمینه استفاده از اقتصاد و تحولات اجتماعی فضای مجازی بوده است.

امروز همه شهرهای کشور ما و در ۷۸ درصد روستاهای کشور قادر هستند از موبایل نسل ۳ و ۴ بهره‌مند باشند .حتی از لحاظ اجتماعی، فرهنگی و سیاسی این فضای مجازی است که مشارکت مردم را در همه امور و اداره کشور آسانتر کرده است. فضای مجازی است که روزانه به حاکمان نمره می‌دهد و می‌گوید که این حاکمیت و مسئولین تا چه حد مورد رضایت و مقبولیت و حتی مشروعیت هستند .

من قبل از حضور در این جلسه در خدمت عزیزانی بودم که فضای جدید کسب و کارهای نوپا را در این کشور به وجود آوردند. استارت آپ‌هایی که تحول بزرگی را در کشور از لحاظ اقتصاد محیط زیست و رشد اقتصادی و از لحاظ ارتباطات اجتماعی و سیاسی به وجود آورده اند. امروز می‌بینیم اشتغال عظیمی در یک استارت آپ ایجاد می‌شود و هزاران شغل مستقیم و بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار شغل غیرمستقیم بوجود می‌‌آید.این یک تحول بسیار عظیم کشوراست.

 

 

اعتراض های غیرضروری برخی از نظامیان و امامان جمعه

https://www.entekhab.ir/fa/news/490583

شکوری‌راد:پیام خاتمی خطاب به حکومت بود

http://www.baharnews.ir/news/183095/

رهامی:با مشاوران رهبری ارتباط داریم

https://www.entekhab.ir/fa/news/490340

میرسلیم: فکر می‌کنند یک مشت پولدار در موتلفه نشسته‌اند

https://aftabnews.ir/fa/news/600654

ایرادات وکلای محمدعلی نجفی به پرونده رد شد

https://www.asriran.com/fa/news/679882

حمید بقایی در زندان سکته مغزی کرد!

http://www.baharnews.ir/news/183069

70 درصد مردم ایران از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند

https://www.asriran.com/fa/news/679840

انتقاد مسیح مهاجری از اظهارنظرهای  برخی نظامیان و امامان جمعه

https://www.jamaran.ir/ 1-59/1214335-

محمدرضا خاتمی در مورد انتخابات 88 به تابش چه گفت؟

https://www.jamaran.ir/ 1-59/1214141- 

گزیده روزنامه های 29 تیر 98

https://www.jamaran.ir/ -181/1214246-


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 30 تیر

 
 

اشتراک گذاری: