ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

2 خرداد  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

3 چریک محکوم به اعدام

که کشور عمان را ساختند!

مریلند. اشکبوس طالبی

 
 
 
 
 

 

یوسف بن علوی یكی از سه فرمانده چریكهای جبهه ظفار بود. وقتی كه شاه به ظفار لشكر كشید و جنبش ظفار را محاصره كرد ، رهبران دستگیرشدند .قابوس تازه شاه شده بود . رهبران ظفار حكم اعدام گرفتند و هرسه حكم را پذیرفتند و به پشیمانی روی نیاوردند. یكی دانشجوی علوم سیاسی که در لندن تحصیل کرده و به ظفار باز گشته بود همین یوسف بن علوی بود كه سالهاست وزیر امورخارجه عمان است و هم اكنون درتهران است تا دوباره بین دستگاه حاكمه آمریكا و جمهوری اسلامی میانجیگری كند. و یكی هم دانشجوی اقتصاد بود كه در٣٠ سال گذشته برنامه ریزی اقتصادی و سیستم بانكی عمان را مدیریت میکند و دیگری در آموزش و پرورش ، كه آن رانوسازی ومدرن كرده و آموزش زبان انگلیسی را از دوران ابتدایی اجباری ومجًانی کرد.

سلطان قابوس قبل از اعدام (درست همزمان با اعدام گلسرخی و دورانی که دهها جوان تحصیلکرده ایران به جرم فعالیت چریکی در ایران یا در خیابانها کشته شدند و یا اعدام شدند) خواست تا هر سه جوان چریك را ببیند . از آنها سوْال كرد كه مگر شما عمانی نیستید؟ پس چرا راه جنگ را انتخاب كرده اید؟ گفتند ما می خواهیم از یك زندگی بدوی و بیابانی به كشور مدرن تبدیل شویم .

قابوس سه راه را پیش پایشان گذاشت .

١-  خروج از عمان و انصراف از شهروندی عمان ولی تا اخر عمر تمام مخارج تحصیل و زندگی مهمان پادشاه.

 ٢-  زندان ابد در همین عمان با یك درجه تخفیف

 ٣-  دست ازاین چریك بازی بردارید و هركدام یك قسمت مملكت را بگیرید دستتان و آن را بسازید .

هرسه راه سوم را انتخاب كردند .

من وً منیژه همسرم سال گذشته یكماهی در مسقط بودیم برای دیدن نوه هایمان.

عمان سوئیس خاورمیانه شده است. باورش مشكل است . سه تا گزارش نوشتم از مسقط . بخوانید، تعجب خواهید كرد .

این سه نفر چریك چپگرا، عمان را به یك كشور مدرن تبدیل كرده اند. این یوسف بن علی، وزیرامورخارجه در٤٠ سال گذشته، اعجوبه دیپلماسی است و آموزش و پرورش كشور هم تا حد أمریكاست .

 قابوس به مدارا و حزم اندیشی تهدید را به فرصت تبدیل كرد . تجربه ای جالب و موفق . رهبران فعلی ایران به شكلی دیگر عمل میكنند و از فرصت ها، تهدید می سازند. یعنی رهبران ما درحد سلطان قابوس هم نیستند!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 2 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: