منتخب اخبار  

        www.pyknet.net

   پیک نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

9 خرداد ماه 1397

  pyknet100@gmail.com

 
   
 

 

منتخب اخبار منطقه و جهان

 

در ادامه سلسله دیدارهائی که روحانی و خامنه ای در طول ماه رمضان سرگرم آن هستند، روز گذشته رهبر با جمعی از دستچین شدگان دانشگاهی دیدار کرد تا حرف های خودش را بزند و نه آن که حرف های اساتید دانشگاهی را بشنود. او در این دیدار گفت که بر سرمسائل ناموسی مذاکره نمی کنیم. منظور توان موشکی ایران است. موشک ناموس نیست اما هیچ ضرورتی هم ندارد که درباره آن مذاکره شود و یا حتی اگر مذاکره شود، چه کسی گفته که باید عقب نشینی کرد؟ مگر کره شمالی که مذاکره کرد و می کند عقب نشینی موشکی و اتمی کرده؟

ایشان همچنین گفت

«مذاکره درباره‌ی مسائل دفاعی ما، دو کلمه است: آنها میگویند این را میخواهیم، ما میگوییم نه! مذاکره تاکتیک آمریکا برای تکمیل راهبرد فشار به ایران است. این تاکتیک امریکائی هاست که فشار می‌آورند و بعد میگویند حالا مذاکره کنیم؛ مذاکره این است. راهبردشان مذاکره نیست؛ فشار است. مذاکره یک ذیلی است در راهبرد فشار.

راه مقابله هم این است که طرف مقابلشان، از ابزار فشار خود استفاده کند تا فشار روی خود را کم کند. اما اگر چنانچه فریب دعوت به مذاکره را بخورد و بگوید پس احتیاجی به استفاده از اهرمهای فشار من نیست، آن‌وقت لغزیده و رفته و این یعنی باخت قطعی.

تنها راه ما این است که ما در مقابل فشارهای آمریکا از ابزارهای فشاری که داریم استفاده کنیم. این ابزارها هم برخلاف تبلیغ آنها نظامی نیست -البته لازم باشد از اهرم نظامی هم استفاده میکنیم- ولی همین کاری که شورای امنیت ملی کرد و گفتند ما تعهداتمان را در این بخش (نامه اخیر روحانی درباره برجام) عملی نمیکنیم و از تعهدمان خارج میشویم، این کار درستی بود. وقتی شما از ابزار فشار خودتان استفاده نکردید، او خیالش راحت میشود و فشار را کش میدهد.

توانایی ما هسته‌ای و علمی است و دنبال سلاح هسته‌ای هم نیستیم. بعضی‌ها گفتند که سلاح هسته‌ای تولید کنیم ولی مصرف نکنیم؛ این هم اشتباه است، چون با هزینه‌ی بالا تولید میکنیم ولی استفاده نمیکنیم و طرف هم میداند که ما استفاده نمیکنیم و این برای ما دیگر تأثیری ندارد.

فعلاً مصوبه‌ی شورای عالی امنیت ملی اجرا میشود و بعد اگر مقتضی شد از اهرمهای بعدی استفاده خواهیم کرد. "

همه این حرف ها را می شود بصورت تدوین شده در دستور کار مذاکره مستقیم با امریکا قرار داد و نه آن که این سخنان را تبدیل به تابلو تبلیغاتی کنیم و از مذاکره فرار کنیم.

 

الاهرام: آمریکا در مقابل ایران مجبور به عقب نشینی شد

http://aftabnews.ir/fa/news/592349

برلوسکونی نماینده پارلمان اروپا شد

https://www.entekhab.ir/fa/news/479917

شرط آمریکا برای مذاکره با ایران

http://aftabnews.ir/fa/news/592359

احداث 8 آموزشگاه رانندگی زنان در عربستان

https://www.asriran.com/fa/news/670458

گفت‌گوی وزیران خارجه آمریکا و مصر درباره ایران

http://aftabnews.ir/fa/news/592331

بیانیه قطر درباره سفر عراقچی به دوحه

http://aftabnews.ir/fa/news/592336

عراقچی: امیدواریم بتوانیم گفتمانی را شروع کنیم

https://www.entekhab.ir/fa/news/480005

معاون وزیر امور خارجه روسیه وارد تهران شد

https://www.entekhab.ir/fa/news/479912

بولتون: کاخ سفید هیچ طرحی برای اقدام نظامی علیه ایران ندارد

https://www.entekhab.ir/fa/news/480065/


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 9 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: