ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

9 خرداد  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 9 خرداد

اعلام حمایت روسیه

از هر نوع مذاکره ایران و امریکا

 
 
 
 
 

همزمان با دیدار رهبر جمهوری اسلامی با برخی استادان و پژوهشگران دانشگاهی که طبق لیست بیت رهبری برای دیدار فراخوانده شده بودند تا رهبر پس از دیدار با دانشجویان با اساتید آنها هم دیدار کرده باشد و همان سخنانی را درباره مذاکره با امریکا و تحریم ها بزند که این روزها در دیدارهایش تکرار می کند و البته گاه آنها را تعدیل هم می کند، معاون وزیر خارجه روسیه وارد تهران شد.

خبرگزاری های داخلی که بقول معروف "نگاه می کنند به دست خاله، تا الک کنند مثل خاله" خبر این سفر را مطابق میل بیت رهبری و همآهنگ با صدا و سیمای تابع بیت رهبری در این جمله کوتاه خلاصه کردند « معاون وزیر خارجه روسیه که به ایران آمده گفت: اعزام نیروها و ارسال تجهیزات آمریکایی به خلیج فارس برای فشار سیاسی به ایران است. اما آمریکا  قادر به تسلیم کردن ایران نیست.» خبرگزاری فارس.

حالا خبر تلویزیون 24 روسیه درباره همین سفر را بخوانید:

«"ریابکف" معاون وزیر خارجه "لاوروف" که به تهران سفر کرده بود گفت: روسیه از هرگونه مذاکره بین ایران و ایالات متحده حمایت میکند. و در همین ارتباط خواهان اجلاس امضاء کنندگان معاهده "برجام" است. درعین حال معتقد است که اروپا باید به تعهد خود برای نقل و انتقالات مالی ایران عمل کند.»

تفاوت میان دو خبر را می بینید؟ ضمنا امریکا نیز یکی از امضاء کنندگان برجام است و روسیه با پیشنهاد تشکیل اجلاس امضاء کنندگان برجام بی آنکه اشاره به خروج امریکا از برجام کند، تلویحا امریکا را نیز به این اجلاس دعوت کرده است. یعنی نخستین گام برای یافتن راه حلی برای کاهش تنش میان ایران و امریکا و متعهد ساختن دوباره امریکا به اجرای برجام. حال یا با بازگشت امریکا به برجام و یا بدون بازگشت اما اجرای مفاد آن طبق یک توافق شش جانبه!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 9 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: