منتخب اخبار  

        www.pyknet.net

   پیک نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

12 خرداد ماه 1397

  pyknet100@gmail.com

 
   
 

 

منتخب اخبار ورزشی

 

بدنبال نزاع خونینی که در پایان مسابقه فوتبال میان دو تیم پرسپولیس و سپاهان در اصفهان روی داد، خبرگزاری ایسنا با این سئوال که مقصر فاجعه کیست؟ مقدمه زیر را نوشته:

«فوتبال است یا جنگ؟ قرار است از دیدنش لذت ببریم یا با دیدنش بترسیم؟ چیزی نمانده که هنگام پخش مسابقه فوتبال ایرانی، در تلویزیون عبارت "تماشای این برنامه برای افراد زیر ۱۸ سال ممنوع است" را ببینیم! این واقعیت امروز فوتبال ماست. چه شد که کار به اینجا کشید؟ وقتی در جریان یک مسابقه فوتبال، چشمی از حدقه بیرون می‌آید و سری می‌شکند، آیا فقط باید به هواداری خرده بگیریم که سنگی پرت کرده یا آشوبی به پا کرده یا دیگرانی هم مسئول وضعیت آشفته و ناهنجار امروز فوتبال هستند؟»

این خبرگزاری پس از این مقدمه به حاشیه می رود و به دلائل اصلی که تنها فوتبال را شامل نمی شود بلکه کل جامعه را در بر می گیرد نمی پردازد. یعنی رشد خشونت در جامعه ایران، عبور مردم از خط قرمز تحمل عصبی، هرکه زورش بیش حقش بیشتر و ... که همه اینها از سرچشمه نشات می گیرد، یعنی از حکومت و شیوه حکومتی در ایران که در تمام ابعاد جاری است. از سخن گفتن رهبر و امام جمعه و فلان فرمانده تا فلان سرپرست روزنامه هائی مانند کیهان و جوان و پرتو و قدس و رسالت و ...

تا این واقعیت طرح نشود و ابعاد آن به بحث گذاشته نشود ما نه تنها در مسابقات فوتبال و حتی در زمین فوتبال (چنان که در مسابقات فوتبال زنان شاهدیم)، که در دیگر مسابقات ورزشی، در خانه و خیابانه و سینما و .... نیز شاهد این وضع خواهیم بود.

 

لیگ ملت‌های والیبال/ ایران ۱ - چین صفر

https://www.isna.ir/news/98031104950

سردار آزمون بهترین بازیکن خارجی لیگ برتر روسیه شد

https://www.asriran.com/fa/news/671006/

ورزشگاه‌های اصفهان امن است؟

https://www.isna.ir/news/98031104866

مقصر فاجعه اصفهان کیست؟

https://www.isna.ir/news/98031104558

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 12 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: