ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

18 خرداد  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نخستین سخنان و مواضع او

فلفل ریز و تندی

که رئیس جمهور اوکرائین شد

 
 
 
 
 

 

"زلنسکی " رئیس جمهور جدید جمهوری اوکرائین است. او که تهیه کننده و مجری برنامه های طنز پر طرفدار در اوکرائین بوئد، در انتخابات اخیر ریاست جمهوری در اوکرائین توانست با 73 در صد آراء به پیروزی برسد و بلافاصله پس از تحویل گرفتن این پشت راهی بلژیک و دیدار با رهبران اتحادیه اروپا شد. می گویند فلفل نبین چه ریزه، بشکن ببین چه تیزه. زلنسکی هم بسیار ریزه میزه است و شاید خیلی ها از این که یک مجری برنامه طنز تلویزیونی به ریاست جمهوری اوکرائین رسیده تعجب توام با تردید داشت و هنوز هم دارند. تردید به این که او خواهد توانست اعتماد مردم اوکرائین را حفظ کند؟ خواهد توانست مناسبات بشدت تیره شده اوکرائین با روسیه را ترمیم کند؟ میان اتحادیه اروپا و مناسبات با روسیه خواهد توانست به نفع مردم اوکرائین مانور کند؟

فعلا چند مانور زیرکانه کرده است. نخست این که با نصب عکسهای رئیس جمهور در ادارات بشدت مخالفت کرده و از کارمندان خواست بجای عکس او عکسهای اعضای خانواده خود را نصب کنند، زیرا رئیس جمهور "مدل" نیست که همه جا عکس او نصب شود! (قابل توجه طرفداران کیش شخصیت در جمهوری اسلامی!)

در یک موضع گیری سیاسی نیز با جسارت اعلام کرد که اوکرائین نمی تواند مناسبات خود را با روسیه قطع کند. او حتی در جریان قسم ریاست جمهوری چند جمله ای به زبان روسی صحبت کرد. و سپس راهی دیدار با رهبران اتحادیه اروپا شد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 18 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: