ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

19 خرداد  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

برخی تهدیدها جدی نیست

تحریم پتروشیمی ایران

از جمله آداب مذاکرات است!

 
 
 
 
 

 آداب مذاکره این نیست که یک طرف دو دستش را بالا ببرد و وارد اتاق مذاکره با طرف مقابل شود. به همین دلیل تا پیش از آغاز مذاکره دو طرف برای یکدیگر "کرُکرُی" می خوانند و حتی اگر در جنگ باشد هر کدام سعی می کند دست پرتری همراه با فتوحات داشته باشد و بعد مذاکره را آغاز کند تا امتیاز بیشتری بگیرد.

کوتاه آمدن ترامپ برای مذاکره، همزمان با تشدید تحریم ها که فعلا تحریم 39 شرکت پتروشیمی ایران را شامل شده و یا تشدید فعالیت های سیاسی ظریف و روحانی در دیدار با رهبران کشورها از یکسو و رو کردن برخی امکانات برای مقابله نظامی، از این دست مانورهای پیش از مذاکره است. این سخنان ظریف در آخرین مصاحبه ای که کرده همین را می رساند:

«یقین داریم آنطور که مقام معظم رهبری هم فرمودند جنگی در نخواهد گرفت چون نه ما خواهان جنگ هستیم و نه کسی این تصور یا توهم را دارد که بتواند در منطقه با ایران مقابله کند. واقعیت این است که ترامپ رسما گفته و مجددا بتازگی هم تاکید کرده است که خواهان جنگ نیست اما افرادی اطراف وی نشسته اند و به بهانه اینکه می خواهند آمریکا را در برابر ایران قدرتمندتر کنند او را به سمت جنگ سوق می دهند. آنچه که در سفر نیویوریک به عنوان 'تیم ب' مطرح کردم یک واقعیت است و همه مردم هم از آن خبر داشتند اما به خاطر فضای روانی حاکم بر جامعه آمریکا کمتر کسی جرات طرح این موضوع را داشت.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 19 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: