ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

23 خرداد  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 23 خرداد

همه در انتظار نتیجه

گفتگوها در اجلاس 20

 
 
 
 
 

 

گروه 20 بزودی تشکیل جلسه می دهد. در این اجلاس پوتین و ترامپ هر دو شرکت می کنند و وزیرخارجه امریکا "پمپئو" درجریان سفر اخیر به مسکو و دیدار با پوتین اعلام کرد که دو رئیس جمهور در حاشیه اجلاس 20 با یکدیگر بر سر مهم ترین مسائل جهانی و روابط دو کشور مذاکره خواهند کرد.

نخست وزیر ژاپن نیز با اطلاعاتی که در تهران جمع کرده در همین اجلاس شرکت می کند. وزارت خارجه ژاپن گفته است که نخست وزیر آن کشور با آگاهی از مواضع کنونی رهبری جمهوری اسلامی به اجلاس 20 و دیدار با ترامپ می رود. نه وزارتخارجه و نه نخست وزیر ژاپن کوچکترین اشاره ای به این مواضع جدید نکردند و در کنفرانس خبری و مشترک روحانی و نخست وزیر ژاپن نیز آنچه گفته شد تعارفات معمول بود. از جمله نخست وزیر ژاپن از راه بسیار طولانی که برای رسیدن به تهران پیموده گفت و البته بطور سربسته اشاره کرد: « در حال حاضر در خاورمیانه تنش رو به افزایش است و احتمال وقوع درگیری تصادفی وجود دارد که باید جلوی آن را گرفت و انگیزه سفر من به ایران نیز همین است. قویا از ایران می خواهم پایبندی خود به برجام را حفظ کند.

روحانی نیز در این کنفرانس گفت:« از ژاپن می خواهم که دو کشور در زمینه هسته ای با هم همکاری کنند، زیرا هر دو کشور به فناوری صلح آمیز باور دارند»

بدین ترتیب، باید منتظر اجلاس 20 و نتایج حاصله از جمعبندی سفر وزیرخارجه آلمان و نخست وزیر ژاپن به تهران و همچنین دیدار وگفتگوی روحانی و پوتین در سفر به قرقیزستان بود. سفری که امروز ( جمعه) آغاز شد.

به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 23 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: