ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

25 خرداد  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

"ننگرهار" مرکز داعش شده

50 هزار داعشی در افغانستان

آماده نزدیکی به مرزهای ایران

 
 
 
 
 

 

اجلاس شانگهای که دیروز در قرقیزستان تشکیل جلسه داد، در بیانیه پایانی خود ضرورت مبارزه با تروریسم را مطرح کرد. خطری که جمهوری های آسیائی شوروی سابق، پاکستان، هندوستان و حتی چین را تهدید می کند. اطلاعاتی که در اجلاس شانگهای دراین زمینه طرح و بررسی شد منتشر نشده اما اشکار است که این تروریسم از افغانستان قرار است علیه این جمهوری ها سر بر آورد. انتقال واحدهای نظامی داعش با چراغ خاموش از سوریه به افغانستان با آموزش های تازه و سلاح های تازه ای که دراختیار آنها قرارگرفته همان خطری است که در اجلاس شانگهای به آن پرداخته شد.

درحالیکه اخبار مذاکرات صلح با طالبان از رسانه ها پخش می شود، در تازه ترین گزارش هائی که از افغانستان رسیده حکایت از فتوحات واحدهای داعش در ولایت ننگرهار افغانستان در شرق این کشور دارد. ولایتی که مرکز آن جلال آباد است. ولایت و مرکزی که از جمله آبادترین مناطق افغانستان است.

با این فتوحات اکنون ولایت ننگرهار تبدیل به یکی مراکز مهم "دولت اسلامی" شده است. خبرگزاری ها گزارش نمیدهند که در نبرد میان طالبان و داعش برای فتح ننگرهار هزاران افغانی از ننگرهار گریخته اند. در حالیکه گزارش ها می گوید که شمار قابل توجهی از نیروهای طالبان نیز از طالبان جدا شده و به داعش پیوسته اند. درترکیب جدید نژادی داعش، افرادی از کشورهای پاکستان و هندوستان، بنگالدش، ازبکستان، تاجیکستان و... حضور دارند که حقوق و دستمزد دریافت می کنند و معلوم نیست داعش هزینه این واحدها را از کدام منبع تامین می کند، همچنان که آشکار نمی شود که سیل تجهیزات نظامی چگونه به دست داعش در افغانستان میرسد. یگانه خبری که بسیار کوتاه و گذرا منتشر شده اینست که واحدهائی از داعش با هیلکوپترهای امریکائی در افغانستان جابجا می شوند.

آیا واحدهای داعش خود را آماده رسیدن به ولایت های نزدیک به ایران می کنند؟ این سئوالی است که در محافل دربسته کابل تائید می شود و جمهوری اسلامی نیز از آن آگاه است. صحبت از 50 هزار داعشی سازمان یافته در واحدهای نظامی است که به سلاح های سنگین در افغانستان مجهز شده اند.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 25 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: