ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

28 خرداد  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

نایب رئیس مجلس

مخالفان FATF نمی خواهند

جابجا کنندگان پول سیاه شناخته شوند 
 
 
 
 

 

دکتر پزشکیان نایب رئیس اول مجلس در اظهاراتی که آشکارا بیانگر نارضائی از مجمع مصلحت است که مصوبه مجلس درباره پیوستن ایران به "فاتف" را معلق نگهداشته روز گذشته گفت:

 صدها نفر مانند هادی رضوی متهم بانک سرمایه در کشور وجود دارند. مسئولان (دوران احمدی نژاد) کجا بودند که فردی 4 هزار میلیارد تومان اختلاس کرد؟

برخی افراد مطرح می کنند که با اجرای FATF جریاناتی متوجه می شوند که ما پول را چه کار کرده ایم و همه چیز شفاف می شود. در پاسخ به این افراد باید گفت که اصلا می توان این اطلاعات را به کارگروه ویژه اقدام مالی نداد، ولی حداقل خودمان متوجه میشویم که پول در کشور چه می شود؟ البته میدانم که دلیل مخالفت برخی افراد اینست که برخی گردن کلفت ها که به راحتی در کشور پول ها را جا به جا می کنند شناسایی می شوند.

باید جلوی وقوع فساد را گرفت و نظارت ها را سامان و افزایش داد، مگر می توان با دستگیری چند نفر و محاکمه آنها مدعی خاتمه فساد شد؟

همزمان با این سخنان نایب رئیس مجلس، مجمع مصلحت لیستی از سئوال در باره دو بند فاتف تهیه کرده و از دولت خواسته به این سئوالات پاسخ بدهد. یعنی فعلا "سنگ بیاندازید تا زیر بغلتان باز شود" از تصویب فاتف خبری نیست!


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 28 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: