ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

30 خرداد  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

خبرهائی که رهبران برخی کشورها به روحانی داده اند

بده بستان ها شده

و امریکا به برجام بازمی گردد؟ 
 
 
 
 

 

روز گذشته حسن روحانی، برای نخستین بار اشاره به نتایج سفر نخست وزیر ژاپن به ایران و دیدار با رهبر جمهوری اسلامی کرد و گفت: این سفر نتایج مفیدی داشت.

او نگفت این نتایج چه بوده اما اگر چیزی از آن سفر دست ایران را نگرفته بود، این اظهار نظر رسمی هم ضرورت نداشت، بویژه که روحانی در روز اجلاس سران اتحادیه اروپا، اعلام خبر گفتگوی مستقیم و دونفره موگرینی مسئول سیاست خارجی این اتحادیه با پمپئو وزیر خارجه امریکا و خبر سفر قریب الوقوع پمپئو به اروپا برای دیدار برخی سران اتحادیه اروپا این ارزیابی را از سفر نخست وزیر ژاپن بر زبان آورد!

روحانی در عین حال اضافه کرد:

ما طبق قانون و در چارچوب مقررات عمل می کنیم و البته اگر اهداف ما تامین نشود بعد از 60 روز که از 18 اردیبهشت محاسبه می شود، اقدامات جدیدی را که قبلا اعلام کرده ایم انجام می دهیم. در عین حال چنانچه آنها در این دوره به تعهدات خود عمل کنند، همه اقداماتی که در 60 روز اول و یا احتمالا 60 روز دوم  انجام گرفته، به نقطه اول برمی گردد و مشکلی ایجاد نمی شود، این منطق صریح ایران است.

آیا اجلاس جی 20 که بزودی با شرکت رهبران  20 کشور بزرگ جهان تشکیل می شود، نتایجی قاطع به سود ایران و چرخش به بازگشت به برجام از سوی امریکا را در پی خواهد داشت؟ این بازگشت احتمالی را امریکا چگونه آغاز خواهد کرد؟

روحانی دیروز، ظاهرا با اطلاعاتی که از طریق نخست وزیر ژاپن بدست آورده و یا در دو اجلاس شانگهای و سیکا در قرقیزستان و تاجیکستان و در ملاقات با پوتین و رئیس جمهور چین دراختیار او گذاشته شده گفت:

«آمریکایی ها در جلسات مهم با رهبران دنیا گفته اند مسیری که انتخاب کردند نادرست بوده است و حتی رئیس جمهور آمریکا در یکی از جلسات مهم سیاسی به یکی از رهبران دنیا گفته که همه این کارها را این آقا  (اشاره می کند به بولتون) کرد و حالا خودش هم فهمیده که اشتباه کرده است.»


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 30 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: