ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

30 خرداد  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

در سفر رئیس جمهور جدید اوکراین

صدراعظم آلمان

با رعشه روسیه را تهدید کرد!

 
 
 
 
 

 

بنا بر گزارش خبر گزاری تاس، روز سه شنبه  18 ژوئیه ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اکراین برای ملاقات با برخی از رهبران اتحادیه اروپا وارد برلین شد.

 در جریان این سفر از قول مرکل خبرگزاری ها اعلام کردند که وی گفته تحریم روسیه تا بازگرداندن "کریمه" به اوکراین ادامه خواهد یافت. درجریان همین سفر و استقبال از زلنسگی و تهدیدی که روسیه را در باره کریمه کرد، فیلم رعشه او هنگام استقبال از زلنسکی منتشر شد که نشان داد مرکل بزودی صحنه سیاسی آلمان را ترک خواهد کرد و تهدیدی که کرد آخرین تیر ترکش وشاید آخرین یادگار از مجموعه یادگارهای ناممکن او بود. مرکل چند ساعت بعد گفت آب بدنش بر اثر گرما بخار شده بود و به این دلیل دچار رعشه شده بود و با سرکشیدن چند لیوان آب حالش خوب شده است و آن رعشه "آبکی" بوده!

در پی ملاقات زلنسکی و آنجلا مرکل، صدر اعظم آلمان، در یک کنفرانس مطبوعاتی شرکت کرد و از توافق احیای مذاکرات مینسک جهت حل و فصل جنگ دنباس با شرکت رهبران آلمان، فرانسه، روسیه و اکراین خبر داد. مرکل یاد آوری کرد، قرار است 12 جولای رهبران چهار کشور در پایتخت بلاروس، شهر مینسک به مذاکره بپردازند. مقصد بعدی رئیس جمهور اکراین مسافرت به پاریس و ملاقات با امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه است.

 یاد آوری می شود، در پی حمله نظامی ارتش اکراین به شرق این کشور، رهبران کشور های آلمان، فرانسه، روسیه و اکراین فوریه سال 2015 برای اولین بار در مینسک برای برقراری صلح در مناطق لوگانسگ و دونتسک (دنباس) شرکت کردند. یکی از موارد قرارداد چند جانبه حضور رهبران دنباس جهت مذاکره برای آتش بس بود که پراشنکو، رئیس جمهور وقت اکراین، زیر فشار آمریکا از اجرای همه قول نامه ها شانه خالی کرد.


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 30 خرداد

 
 

اشتراک گذاری: