ايران  

        www.pyknet.net

   پيك نت

 
صفحه اول پیوندهای پیک بايگانی پيک

7 اردیبهشت  1398

  pyknet100@gmail.com

 
 
 

عنوان اول پیک نت 7 اردیبهشت

خانه تکانی بزرگ

اما بی سر و صدا در سپاه

 
 
 
 
 

 

وزیر اطلاعات دولت روحانی رسما اعلام کرد که تعدادی جاسوس که شمار آنها به دهها نفر می رسد در مراکز حساس ایران شناسائی و دستگیر شده اند و تسلیم دستگاه قضا شده اند. او گفته است که تاکنون 290 جاسوس امریکا و انگلیس دستگیر شده اند. ظاهرا وزیر اطلاعات اجازه نداشته بگوید که آنها که دستگیر شده اند عمدتا نظامی بوده اند و در ارتباط با شبکه جاسوسی اسرائیل. او نگفت که دستگیر شدگان تسلیم قوه قضائیه و دادگاه شدند، بلکه گفت "دستگاه قضا قرار است به اتهامات آنها رسیدگی کند" و این جمله به معنای دادگاههای قوه قضائیه نیست، بلکه دادگاهی ویژه است. شاید دادگاه انقلاب و شاید دادگاهی نظامی.

وزیر اطلاعات نگفت که آنها در کدام مراکز حساس نفوذ کرده بودند، اما در محافل سیاسی ایران از مدتی پیش این خبر دهان به دهان می شد که آنها در بخش موشکی سپاه نفوذ کرده بودند و ناکامی در پرتاب ماهواره "پیام" به مدار زمین یکی از نتایج این نفوذ بود. در همین محافل گفته می شود که تاکنون یک فرمانده ارشد سپاه در همین ارتباط اعدام شده، یک فرمانده ارشد سپاه به حبس ابد محکوم شده و فرمانده دیگری نیز به اعدام محکوم شده اما اجرا حکم به دلائلی که معلوم نیست چیست به تاخیر افتاده است.

در همین محافل گفته می شود که خانه تکانی بزرگی در مهم ترین بخش های سپاه در جریان است اما این که تغییر فرمانده کل سپاه بخشی از این خانه تکانی باشد یا نه معلوم نیست. همچنین مسئله برکناری فرمانده حراست سپاه نیز معلوم نیست در ارتباط با همان اطلاعاتی است که وزیر اطلاعات گفته یا خیر؟ رئیس ستاد مشترک نیروهای مسلح گفته است که خروج فرمانده برکنار شده حراست صحت ندارد، اما  اگر او از ایران خارج نشده، چرا مصاحبه ای با خود همراه با عکس و تصویر منتشر نمی شود؟

(عکس: لحظه پرتاب موشک حامل ماهواره پیام که لحظاتی بعد سقوط کرد و همه برنامه های تبلیغاتی درباره این پرتاب تعطیل شد.)


به تلگرام پیک نت بپیوندید
https://telegram.me/pyknet @pyknet


 پیک نت 7 اردیبهشت

 
 

اشتراک گذاری: